پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

استرداد 100 هزار نفر از اتباع بیگانه طی سال گذشته از استان کرمان

استاندار کرمان با تاکید بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه از استرداد 100 هزار نفر از اتباع بیگانه طی سال گذشته از استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، دکترحبیب الله دهمرده در بازدید از اداره کل اتباع بیگانه و مهاجرین استان کرمان با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون با مهاجرین و اتباع کشورهای بیگانه سخاوتمندانه برخورد کرده است، اظهار داشت: در هیچ کشور دیگری با پناهندگان و مهاجرین کشورهای بیگانه اینگونه که در ایران با آنها برخورد می شود، برخورد نمی شود.

دکتر دهمرده خاطرنشان کرد: در سال گذشته 100 هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز شناسایی و با امکانان خوب از کشور طرد شده اند اما رها نشده اند و این مسئله موجب شده استان کرمان در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کند.

استاندار کرمان افزود: در ایران با مهاجرین کشورهای همسایه همانند یک شهروند ایرانی برخورد می شود و از تمامی امکانات و تسهیلات بهره مند می شوند و ما آنان را به عنوان میهمان پذیرفته ایم و این مطلب حکایت از بالندگی جایگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی چاره ای جز ساماندهی این مهمانان نداریم لذا لازمه این امر ساماندهی اردوگاههای پیش بینی شده، ایجاد و تهیه بانک اطلاعات و ثبت و ضبط اطلاعات و آمار مورد نیاز است تا بتوانیم بر وضعیت و موفقیت هر یک از این عناصر در هر زمانی نظارت داشته باشیم و این موضوع به خصوص در شهرهای ممنوعه افاغنه بسیار مهم است.

مدیر کل اتباع بیگانه استانداری کرمان نیز در این بازدید با اشاره به وجود 5 شهر ممنوعه برای اتباع بیگانه در استان گفت: ورود اتباع بیگانه به شهرهای سیرجان و رفسنجان نیز ممنوع شده است.

حمید میرحبیبی عنوان کرد: در استان کرمان 72 هزار نفر اتباع بیگانه مجاز و 80 هزار نفر اتباع غیر مجاز وجود دارد.

وی افزود: در استان کرمان 5 شهر ممنوعه برای ورود اتباع بیگانه وجود دارد که به تازگی سیرجان و رفسنجان به آنها اضافه شده است و 2 اردوگاه افاغنه در شهرهای رفسنجان و بردسیر فعالیت دارند که بیشترین تعداد این اتباع را در خود جای داده اند.

میرحبیبی تصریح کرد: در سال گذشته 91 هزار نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز توسط نیروی انتظامی و امنیتی استان کرمان دستگیر و تحویل اردوگاه مراقبتی شده اند که پس از ثبت نام و شناسایی به مرز منتقل و تحویل مقامات مرزی شده و از کشور طرد شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و در جهت ساماندهی اتباع غیر مجاز طی 2 سال گذشته از محل دریافت عوارض خدمات شهری از اتباع بیگانه بالغ بر 40 میلیارد ریال وصول و به حساب دهیاری ها و شهرداری های استان واریز شده است که 50 درصد این مبلغ می بایست در جهت ساماندهی و طرد اتباع بیگانه هزینه شود که این مطلب خود کمک موثری در جهت اخراج اتباع غیر مجاز از سطح استان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.