پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دومین المپیاد ورزشی محلات و توابع کرمان آغاز شد

دومین المپیاد ورزشی محلات، بخش ها و توابع کرمان شامگاه دوشنبه طی آیینی در سالن تجلی کرمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تربیت بدنی استان کرمان در آیین افتتاحیه این المپیاد اظهار داشت: المپیاد کرمان با حضور سه هزار و 500 ورزشکار از 29 مرداد به مدت یک ماه در بخش ها، محلات و توابع مختلف کرمان برگزار می شود.
سید "نصراله گنجعلیخانی" تصریح کرد: این رقابت در 8 رشته ورزشی ویژه مردان و 7 رشته ویژه بانوان انجام خواهد شد.
به گفته وی، ایجاد نشاط، شادابی، پویایی و تندرستی به همراه ایجاد صمیمت، دوستی، وحدت و رفاقت در عین رقابت از اهداف مهم برگزاری این المپیاد ورزشی است.
گنجعلیخانی در ادامه به برگزاری المپیک کوچولوها با حضور سه هزار و 300 کودک در ورزشگاه سلیمی کیا اشاره کرد و افزود: المپیاد کوچولوها 31 تیرماه /فردا/ برگزار می شود و امیدواریم این کار بزرگ و جامع به نحو احسن اجرا شود.
در ادامه، فرماندار کرمان ورزش را در بین نیازهای انسان از جمله اکسیژن، غذا، استراحت و گردش، امنیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارای جایگاه ویژه ایی دانست.
"علی انجم شعاع" تاکید کرد: ورزشکاران بوی عطر نیاز ورزش را با حضور خود در جامعه پخش می کنند و در واقع ورزش معرفی کننده ارزش انسان در جهان محسوب می شود.
وی علاقمندی جوانان کشور را به ورزش یادآور شد و گفت: نشاط و سلامتی یک جامعه ناشی از اوقاتی است که در میادین رقابتی ورزش می گذرد.
انجم شعاع ادامه داد: امروز اگر دنیا غبطه مدال قهرمانان ایرانی را می خورد به آن دلیل است که ورزشکاران در مواقعی از مدال خود می گذرند تا مقام معنوی دیگری را کسب کنند.
فرماندار کرمان تاکید کرد: پوریای ولی را همه به عنوان یک پهلوان و قهرمان می شناسند و تلاش می کنند مقام وی را به دست آورند.
بر اساس این گزارش، مشعل المپیاد کرمان توسط هفت ورزشکار قهرمان کرمانی از محل گلزار شهدا تا سالن تجلی حمل شد و سپس در ابتدای آیین افتتاح این رقابت ها از سوی "پیمان نصیری" دونده معلولان جهان جهان روشن شد.
در ادامه نیز گروه های مختلف در رشته های پهلوانی و زورخانه ای، اسکیت، کاراته و رزمی به اجرای برنامه پرداختند.
همچنین به مقام شامخ "علی بهرامی" سرمربی تیم ملی جودو نوجوانان و رییس هیات جودو استان کرمان که در سانحه سقوط هواپیما کاسپین جان خود را از دست داد، ادای احترام شد.
در پایان نیز تیم های شرکت کننده از بخش ها، توابع و محلات مختلف رژه رفتند و المپیاد ورزشی به طور رسمی آغاز شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.