پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کتاب خواندن برای بچه ها درشب توصیه نمی شود

محققان معتقدند هر چه فعالیتهای نشسته کودکان بیشتر باشد انها دیرتر به خواب می روند.

به نوشته روزنامه اینترنتی روسی ایزوستیا، از نظر کارشناسان داشتن فعالیت بدنی از جمله دویدن در روز روند به خواب رفتن کودکان را تسریع می کند اما فعالیتهای نشسته از جمله تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب به همراه والدین این روند را کند می کند.
بر اساس این گزارش نتایج بررسی های دانشمندان دانشگاههای مبلورن استرالیا و اوکلند نیوزیلند روی وضعیت خواب پانصد و نوزده کودک زیر هفت سال که به خواب رفتن انها بین بیست و شش تا چهل و پنج دقیقه زمان می برد نشان می دهد کودکانی که دیر به خواب می روند بیش فعال نیستند و این مسئله به میزان فعالیت جسمی انها در طول روز بستگی دارد.
علاوه بر این کودکانی که طی روز فعالیت بیشتری داشته باشند خواب طولانی تری هم دارند. اما کودکانی که مدت بیشتری را در حالت نشسته به سر می برند نه تنها دیرتر به خواب می روند بلکه کیفیت خوابشان هم بدتر می شود.
به گفته پزشکان از انجا که خواب کوتاه خطراتی از قبیل چاقی در بر دارد والدین باید تلاش بیشتری برای بهبود کیفیت خواب فرزندان خود به کار گیرند و فعالیت جسمی انها را به منظور بهبود وضعیت سیستم قلبی عروقی و کنترل وزن و نیز خواب انها افزایش دهند.
محققان در عین حال تاکید می کنند که فعالیت فیزیکی زمان خاص خود را دارد و نباید پیش از خواب صورت گیرد چون کودک یک ساعت قبل از خواب را باید با ارامش سپری کند و بهترین پیشنهاد برای این زمان حمام اب گرم است که بهتر از هر چیز دیگری زمینه خواب خوب کودک را فراهم می کند در حالی که خواندن کتاب می تواند تاثیر منفی بر ان داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.