پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

توصیه وزارت بهداشت به حجاج

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت‌های بهداشتی مرزی وزارت بهداشت گفت: به حجاج توصیه می شود در مکان های مقدس و زیارتی برای اقامه نماز از سجاده شخصی استفاده کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ، دکتر محمود سروش در همایش یک روزه آنفلوانزای نوع A که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد با بیان اینکه تاکنون46 نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده اند افزود: بیشتر این افراد کسانی هستند که از کشورهای مختلف که بیماری در آنها شایع شده است به ایران سفر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: به افرادی که می‌خواهند به عربستان برای به جای آوردن اعمال عمره یا حج تمتع سفر کنند توصیه می‌شود که از وسایل شخصی خود استفاده و حتی‌المقدور از دست زدن به مکان‌ها و تماس با افراد خودداری کنند.

رئیس اداره انفلوانزای مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون 87 هزار و 965 هزار مورد از آنفلوانزای A در آمریکای لاتین شناخته شده است که 707 نفر جان باخته‌اند.

وی اضافه کرد: در مدیترانه شرقی 890 مورد ابتلا به این بیماری و یک مورد مرگ گزارش شده و در اروپا 16 هزار 556 مورد ابتلا و 34 مورد مرگ به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در منطقه آسیای جنوب شرقی 7 هزار و 358 مورد ابتلا و 44 مورد مرگ، استرالیا 21 هزار 577 هزار مورد ابتلا و 30 مورد مرگ ثبت شده است.

دکتر سروش گفت: از همه آژانس‌های مسافرتی و سازمان میراث فرهنگی وگردشگری خواسته شده است حتی‌المقدور از برگزاری تور به مکان های پرخطر (آلوده به آنفلوانزای نوع A) خودداری کنند.

سروش افزود: شایعترین راه انتقال این ویروس تماس فرد به فرد، عطسه و سرفه شدید به واسطه قطرات تنفسی بزرگ است.

وی با بیان اینکه این ویروس می‌تواند از طریق سطح آلوده به قطرات تنفسی منتقل شود اضافه کرد: انتقال بیماری از طریق اشک و بزاق تایید نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه سطح خارجی ویروس چربی است توصیه می‌شود که افراد دست ها را به صورت مداوم و پس از تماس با مکان‌هایی که احتمال آلودگی در ان وجود دارد بشویند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.