پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مبارزه با طاعون در دستور کار دامپزشکی کرمان قرار گرفته است

 مدیرکل دامپزشکی کرمان با اشاره به درصد بالای تلفات طاعون در صورت شیوع بیماری گفت: مبارزه جدی با بیماری طاعون دامی در دستور کار جدی دامپزشکی استان قرار گرفته است.

غلامرضا زید آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: کنترل و ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک جزو اولویتهای اول برنامه توسعه دامپزشکی استان کرمان قرار گرفته است.

وی افزود: بررسی و کنترل بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام از وظایف مهم دامپزشکی است.

وی با اشاره به مخاطراتی که این بیماری در جمعیت دامی استان ایجاد می کند، گفت: مخاطرات بهداشتی بیماری مذکور بسیار خطرناک بوده و در همین راستا ورود دام از استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان با توجه به تلفات گسترده در کانون این بیماری به شدت کنترل می شود.

زید آبادی خاطرنشان کرد: در همین راستا با واکسینه کردن تمام جمعیت دامی در سه کیلومتری کانون این بیماری، قرنطینه منطقه درگیر بیماری و تشخیص و نمونه برداری سریع از دامهای مشکوک در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی و مسری بوده که در صورت مشاهده تلفات بین 20 تا 90 درصد به جمعیت دامی خسارت وارد می کند.

مدیرکل دامپزشکی کرمان اضافه کرد: از مهمترین علائم این بیماری وجود جراحت در اطراف لب، اسهال، ترشحات چرکی از بینی و چشم و در نهایت مرگ دام به خصوص در دامهای جوان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.