پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کابینه جوان احمدی‌نژاد 49 ساله است

دکتر محمود احمدی‌نژاد که خود 53 ساله و از روسای جمهور جوان محسوب می‌شود، فهرستی از وزرای جوان خود را به مجلس معرفی کرد که میانگین سنی آنان 5/49 سال است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بررسی سن وزرای پیشنهادی رییس جمهور نشان می دهد که این وزرا متولدین دو دهه 1330 و 1340 خورشیدی هستند که دوران نوجوانی و جوانی خود را در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و روزگار پس از آن گذرانده‌اند.
در بین این وزرا، بهبهانی 69 ساله که متولد 1319 است، در صورت کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس عنوان " شیخ‌الوزرای" کابینه دهم را از آن خود می‌کند.
پس از بهبهانی منوچهر متکی وزیر پیشنهادی امور خارجه که متولد 1332 می‌باشد، وزیر مسن لیست احمدی نژاد است.
علی اکبر محرابیان نیز که در سال 1348 متولد شده، عنوان جوان‌ترین وزیر پیشنهادی احمدی نژاد را به خود اختصاص داده است. پس از وی سیدشمس‌الدین حسینی و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با 42 سال سن، وزیران جوان احمدی نژاد محسوب می‌شود.
از بین 21 وزیری که از سوی احمدی نژاد به مجلس معرفی شده‌اند، 13 وزیر متولدین دهه سی و هفت وزیر متولدین دهه چهل می‌باشند.
میانگین سنی وزرای پیشنهادی احمدی نژاد در دوره نهم 5/48 سال بود که این میزان در کابینه دولت دهم به 8/49 رسیده است یعنی اینکه کابینه دوم احمدی نژاد نسبت به کابینه اول حدود یک سال و سه ماه مسن‌تر شده است.
به گزارش ایرنا، احمدی نژاد که خود متولد 1335 می‌باشد، پس از موفقیت در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در مصاحبه‌ها قول داده بود که دوباره کابینه‌ای جوان به مجلس معرفی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.