پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

واکسن آنفلوآنزای فصلی اول مهر توزیع می شود

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی گفت : واکسن آنفلوآنزای فصلی از اول مهر سال جاری توزیع می شود.

دکتر محمد مهدی گویا در مصاحبه با واحدمرکزی خبر گفت : امسال به علت شیوع بیماری آنفلوانزای نوع آ ممکن است واکسن آنفلوانزای فصلی هم کمی زودتر از اول مهر توزیع شود.

وی افزود : بخشی از این واکسن در اختیار کارکنان یبمارستان ها و گروه های در معرض خطر قرار می گیرد و بخش دیگری از واکسن برای توزیع در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص بازار سیاه واکسن انفلوآنزای فصلی گفت : بخش خصوصی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت واکسن های فصلی آنفلوآنزا را که معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تائید کرده است برای استفاده مردم در داروخانه ها توزیع می کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : خطرات بیماری آنفلوآنزای فصلی از آنفلوآنزای نوع آ بیشتر است اما قدرت سرایت آنفلوآنزای نوع آ از فصلی بیشتر است بنابراین پیشگیری از آنفلوآنزای فصلی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی ، آخرین تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع آ در کشور را 285 نفر اعلام کرد و افزود : خانم 36 ساله ای که مواد مخدر مصرف می کرده و بیماری شدید ریوی نیز داشته است به علت آنفولانزای نوع آ جان خود را از دست داده است.

دکتر گویا خاطرنشان کرد : بیماری آنفلوآنزا در افرادی که بیماری های زمینه ای و کنترل نشده دارند ممکن است که باعث مرگ شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت : واکسن آنفلوآنزای نوع آ ساخته شده است اما برای اینکه به تولید انبوه برسد باید ابتدا بی خطر بودن و سپس موثر بودن آن بر بیماری به اثبات برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.