پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

154 آبادی بخش مرکزی بم خالی از سکنه شده است

بخشدار مرکزی بم گفت: به دلیل خشکسالی های اخیر و کوچ بی رویه روستاییان به شهر، 154 پارچه آبادی این بخش از سکنه خالی شده است.

"حمید جزینی" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بخش مرکزی شامل 209 پارچه آبادی است که از این تعداد 55 آبادی آن دارای سکنه و بقیه آن خالی از سکنه است.
به گفته وی، برای کوچ بی رویه روستاییان باید با سرمایه گذاری و توسعه زیر ساخت های لازم بتوانیم جلوی این پدیده را بگیریم.
جزینی با اشاره به خدمات انجام شده در این بخش، خاطر نشان کرد: هم اکنون 36 شورای اسلامی روستایی و 30 دهیاری در این بخش برای خدمات رسانی به روستاییان فعال می باشند.
وی ضمن تاکید بر احداث راههای آسفالت روستایی، تصریح کرد: با توجه به اینکه راه مناسب در توسعه روستاها نقش موثری دارند از این رو روستاهای با جمعیت بالاتر در اولویت قرار دارند.
جزینی با اشاره به خدمات انجام شده دولت نهم در این منطقه، تاکید کرد: حضور 95 درصدی مردم این بخش در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بیانگر قدر شناسی مردم از خدمات انجام شده بوده است.
به گفته وی، احداث 8 فضای اداری، 8 بانک، چهار مرکز بهداشتی و درمانی به همراه 15 خانه بهداشت در طول زمان فعالیت دولت نهم تنها بخشی از فعالیت های صورت گرفته طی این مدت بوده است.
جزینی با اشاره به وجود 34 واحد آموزشی، 57 باب مسجد، 47 باب حسینیه، 44 هیات مذهبی، 5 دارالقرآن، 5 کانون فرهنگی و هنری مساجد و چهار کتابخانه در بروات، دهبکری، پشترود و خواجه عسکر، ادامه داد: تاکنون سه یادواره شهدا در روستاهای جزین، دریجان و توکل آباد برگزار شده است.
بخشدار مرکزی بم اظهار داشت: تاکنون بیش از 7 هزار خانوار این منطقه سهام عدالت خود را دریافت کرده و بیش از 80 درصد سود سهام عدالت مردم نیز پرداخت شده است.
وی در خصوص شناسنامه دار نبودن تعدادی از روستاها بخش مرکزی، افزود: به دلیل نداشتن شناسنامه ها برای جذب اعتبارات و رفع مشکلات مردم خوشبختانه توانستیم با رفع این مهم تمامی روستاهای این بخش را دارای شناسنامه کنیم.
وی در ادامه به بهره مندی 24 روستای منطقه از تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: هزینه انجام شده این طرح از طریق اعتبارات دهیاری ها به میزان 4 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
جزینی در ادامه افزود: تاکنون در 36 روستای بالای 80 خانوار این بخش با نصب 40 دستگاه ترانس و با هزینه 6 میلیارد ریال ، برق رسانی شده است.
وی به 115 میلیارد ریال هزینه های عمرانی صورت گرفته از محل اعتبارات دولتی در بخش راه سازی، بهداشت، صدا و سیما، مخابرات و زیر ساخت های عمرانی طی یک سال گذشته در بم اشاره کرد و گفت: مخابرات بروات در حال بازسازی است اما جدیدترین سیستم مخابراتی در بخش تلفن ثابت به صورت بی سیم برای نخستین بار طی 10 روز آینده در این شهر اجرا می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.