پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تولید مس میدوک 18 درصد رشد یافت

میزان تولید مجتمع مس میدوک در حوالی شهر بابک استان کرمان، طی 5ماهه منتهی به پایان مرداد، نسبت به برنامه پیش بینی شده، 2/18 درصد رشد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" عطاء الله شریفیان مدیر عامل مجتمع صنعتی معدنی میدوک با بیان این مطلب گفت:برنامه امسال این مجتمع، تولید 130هزار تن کنسانتره مس است که در 5ماهه منتهی به پایان مرداد، حدود 75 هزار و 500 تن کنسانتره مس با عیار 34 درصد تولید شده است. این میزان تولید، با توجه به میزان عیار محصول، یک رکورد محسوب می شود.
وی درباره برنامه های کوتاه مدت مجتمع میدوک گفت:مطالعه و اکتشاف معدن میدوک جهت تعیین محدوده نهایی آن،بازیابی بیشتر از باطله ها و نیز بررسی استحصال مولیبدن از کانس میدوک، از جمله برنامه های کوتاه مدت این شرکت است که طی 6 تا 7 ماه آینده به نتیجه خواهد رسید. مدیر عامل مجتمع میدوک با اشاره به برنامه های بلند مدت این شرکت افزود:از جمله این برنامه ها، فعال کردن معادن چاه مسی (با ذخیره حدود 2 میلیون تن مس، روی، سرب، طلا و نقره) و چاه فیروزه (با ذخیره 80 میلیون تن مس) در جوار معدن میدوک است که پروانه های بهره برداری آنها در حال دریافت است.
وی افزود:علاوه بر این، احداث کارخانه لیچینگ با هدف استحصال سالانه 5 هزار تن لیچینگ از خاک های اکسیدی میدوک ونیز احداث کارخانه تولید آهک با استفاده از بخش خصوصی، از دیگر برنامه های بلند مدت مجتمع میدوک است.
شریفیان در ادامه خاطر نشان کرد:در حال حاضر، پروژه های تحقیقاتی مختلفی در خصوص آلایندگی محیط زیست، پایداری شیب معدن و نیز ارزیابی وضعیت باربری و حمل ونقل در حال اجراست.
وی افزود:در زمینه اصلاح الگوی مصرف نیز، امسال بیش از 20 پروژه به اجرا رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.