پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دومین مرکز پیوند کبد کشور در کرمان راه اندازی می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: دومین مرکز پیوند کبد کشور مهرماه امسال از سوی بنیاد خیریه "پیوند اعضا نفیس کرمانی"، پس از شیراز در کرمان راه اندازی می شود.

دکتر"محمد جواد زاهدی" شامگاه پنج شنبه در جمع اعضای این بنیاد در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمان افزود: تجهیزات راه اندازی بخش پیوند کبد در بیمارستان افضلی پور کرمان به طور کامل خریداری شده و دکتر "مسعود دهقانی" نیز با گذراندن دوره دو ساله پیوند کبد، تخصص این عمل را کسب کرده اند.
وی با اشاره به اینکه آموزش تعدادی از پزشکان گوارش در شیراز برای راه اندازی هر چه سریعتر این بخش در حال انجام است، خاطر نشان کرد: انجام جراحی پیوند کبد در استان کرمان باعث افتخار است.
وی تاکید کرد: پس از پشت سر گذاشتن مشکلات مربوط به راه اندازی این بخش، نگهداری از آن به دلیل پر هزینه بودن بسیار مهم می باشد و باید به طور جدی در نظر گرفته شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان تصریح کرد: برای پیوند کبد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هر فرد 300 تا 400 میلیون ریال هزینه پرداخت می شود در حالی که هزینه های دارویی و نگهداری بیش از دو ماه بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیش از هزینه یاد شده خواهد بود.
وی هزینه پیوند کبد در اروپا را دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای هر بیمار عنوان کرد و افزود: بزودی کرمان به عنوان مرکز درمانی جنوب شرق کشور بیماران استان های همجوار خود را نیز مورد پذیرش قرار خواهد داد.
دکتر زاهدی ادامه داد: این بیماران باید توسط بنیاد خیریه پیوند اعضا نفیس کرمانی و مردم خیر استان مورد حمایت قرار گرفته تا پس از ترخیص بیماران از بیمارستان در تامین هزینه های بالای مصرف داروهای کاهش دهنده سیستم ایمنی مورد حمایت قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته بیش از 15 میلیارد ریال توسط خیرین در این بنیاد خیریه سرمایه گذاری شده است، گفت: با فرهنگ سازی بیشتر می توان با سرمایه های بسیار کوچک نیز کارهای بزرگی انجام داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته ایجاد درمانگاه، مراکز بهداشتی و درمانی از سوی خیرین در تمامی شهرستان ها و مناطق به صورت هماهنگ و کلی صورت گرفته، اظهار داشت: با توجه به تغییر الگوهای درمان و شیوع سرطان ها و بیماری های صعب العلاج باید از دیدگاه کلی به آن توجه داشت.
دکتر زاهدی، پیوند اعضا به دلیل بازگشت سلامتی کامل یک بیمار را بسیار مهم دانست و ادامه داد: در همین راستا طی سال گذشته سومین مرکز پیوند مغز و استخوان کشور را در کرمان راه اندازی و نخستین پیوند مغز و استخوان نیز به مرحله انجام رسید.
وی هزینه پرداخت شده عمل پیوند مغز و استخوان برای هر فرد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را 110 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: برای تکمیل فاز دوم ساختمان پیوند مغز و استخوان کرمان در سفر هیات دولت مصوبه ای شفاهی با حضور دکتر "محمد باقر لنکرانی" وزیر وقت بهداشت و درمان تایید که بر اساس آن 10 میلیار ریال به تکمیل این مجموعه تخصیص یافت.
بر اساس این گزارش، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان و یکی از اعضای بنیاد خیریه پیوند اعضا نفیس کرمانی نیز در این نشست با اشاره به اینکه انجام پیوند کبد در مهرماه امسال خارج از تصور ما بود، اظهار داشت: برای پیوند کبد در کرمان برای یک تا دو سال آینده برنامه ریزی شده بود که خوشبختانه با تلاش همه اعضا و پزشکان این موفقیت زودتر از زمان موعد حاصل شد.
"محسن جلال پور" تاکید کرد: برای احداث ساختمان بخش پیوند کبد، 5 هزار مترمربع زمین در نظر گرفته شد که در فاز نخست ساختمان آن با سه هزار و 200 متر مربع در بیمارستان افضلی پور در حال احداث است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته بیشتر بودجه بنیاد خیریه پیوند اعضا نفیس کرمانی به خرید تجهیزات این بخش تخصیص یافته بود، خاطر نشان کرد: با توجه به تحقق پیوند کبد، بزودی ساختمان این بخش نیز تکمیل می شود.
جلال پور اظهار داشت: زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع نیز برای راه اندازی بخش های پیوند قلب و ریه در سال های آینده در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز راه اندازی بنیاد خیریه پیوند اعضا نفیس کرمانی را یکی از بزرگترین اقدامات در استان عنوان کرد و گفت: کرمانیان همیشه در انجام کار خیر بدون هیچ تبلیغی ثابت قدم بوده اند.
"غلامرضا کرمی" ادامه داد: باید برای تکمیل فاز دوم ساختمان پیوند مغز و استخوان وعده دکتر لنکرانی وزیر سابق بهداشت و درمان به طور جدی پیگیری شود.
دکتر "مسعود دهقانی" فوق تخصص پیوند کبد نیز در این نشست با اشاره به اینکه سالانه در کشور یک هزار نفر در لیست انتظار پیوند کبد قرار می گیرند، اظهار داشت: تنها 200 بیمار از این تعداد موفق به پیوند می شوند و یک سوم بیماران نیز فوت می کنند.
وی پیوند کبد را عملی بسیار سخت و پیچیده دانست و خاطر نشان کرد: پس از شیراز، کرمان می تواند نیاز مردم جنوب کشور را در زمینه پیوند اعضا برطرف کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.