پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سرماخورده ها مدرسه نروند

دانش آموزان سرماخورده یک هفته در منزل بمانند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزای A تا هفت روز پس از بروز علایم بیماری در منزل بمانند.

دکتر داوود یادگاری درآستانه بازگشایی مدارس گفت: تعویق یک ماهه در بازگشایی مدارس در کنترل شیوع بیماری بی‌تاثیر است و در شرایط موجود بهترین و موثرترین روش کنترل این بیماری شامل آموزش عمومی، واکسیناسیون دانش‌آموزان با واکسن آنفلوآنزای فصلی و آنفلوانزای A در صورت رسیدن واکسن و آموزش به بیماران برای پیشگیری از سرایت بیماری خود به دیگران است.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان مبتلا باید در طول مدت بیماری از رفتن به مدرسه خودداری کنند و هفت روز پس از بروز علایم در منزل بمانند.

دکتر یادگاری فاصله ایمن را با فرد مبتلا برای پیشگیری از انتقال بیماری180 سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: دانش‌آموزان در این مدت سعی کنند ضمن استفاده از ماسک، با دیگران کمتر ارتباط داشته باشند و فاصلة ایمنی را از سایر افراد رعایت کنند.

استفاده از دستمال کاغذی و دفع آن در سطل های دربسته و شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون از دیگر موارد موثر در کنترل بیماری است.

دکتر یادگاری آنفلوآنزای A را از یک روز قبل از بروز علایم قابل انتقال دانست و گفت: دانش‌آموزان معمولا 24 ساعت بعد از قطع علایم بیماری و تب، می‌توانند به روال روزمره زندگی و تحصیل خود بازگردند که این مدت حدود یک هفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.