پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نگاه راهبردی دولت دهم،سرازیرکردن منافع نفت به جیب مردم

رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیران قدیم و جدید نفت رشد صنعت نفت را در 30 سال اخیر شگفت انگیز و غرورآفرین خواند و گفت: نگاه راهبردی دولت دهم سرازیر کردن همه منافع نفت به جیب ملت ایران است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، احمدی نژاد ظرفیت صنعت نفت را بسیار بالا خواند و افزود: به رغم کارهای بزرگ در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه چهار سال اخیر و 67 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بخش، هنوز نمی توانیم بگوییم منافع نفت صد در صد در جیب ملت ایران است.

وی با اشاره به ساختار پیچیده صنعت نفت و دخالت قدرت های سلطه گر در آن گفت: باید با تأمین سرمایه از منابع داخلی و جذب سرمایه های مردم به این بخش، میزان وابستگی و تأثیرپذیری این صنعت را از خارج کشور کاهش دهیم.

رئیس جمهور کاربرد واژه تولید در بخش نفت را نادرست خواند و افزود: باید به جای کلمه تولید از واژه بهره برداری از معدن خدادادی و تجدیدناپذیر استفاده کنیم چون هنگامی می توانیم بگوییم تولید در صنعت نفت که نفت به محصول نهایی و صادراتی با ارزش افزوده بالا تبدیل شود و اصطلاحاً خام فروشی نکنیم.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه باید سرمایه ها و منابع طبیعی در خدمت اقتصاد کشور باشد به ویژگی های صنعت پتروشیمی و ارزش افزوده آن اشاره کرد و گفت: همه دولت باید بسیج شوند و در قالب برنامه پنج ساله آینده و یا برنامه های جداگانه برای تبدیل نفت به محصول نهایی تلاش کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.