پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سرانه فضای ورزشی استان کرمان به 46 سانتیمتر رسید

مدیر کل تربیت بدنی استان کرمان گفت: سرانه فضای ورزش استان کرمان که در سال گذشته 42 سانتیمتر بود با اجرای طرح های عمرانی مختلف در حال حاضر به 46 سانتیمتر رسیده است.

سید "نصرالله گنجعلیخانی"  در آستانه هفته تربیت بدنی در جمع خبرنگاران افزود: در دولت نهم عملیات اجرایی برخی از طرح های مختلف به اتمام رسید و هم اکنون نیز 170 طرح را در دست احداث داریم.
وی تاکید کرد: کل بودجه ورزش ما سالانه 9 میلیارد ریال است که با فعالیت 49 هیات فعال ورزشی، این بودجه بسیار ناچیز می باشد.
گنجعلیخانی با اشاره به اینکه امروزه حداکثر 30 درصد از ورزش استان حمایت می شود و بقیه کار باقی مانده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه با شرایط کنونی جوابگوی انتظارات مردم در ورزش استان نیستیم.
وی ادامه داد: 60 درصد از 156 پست سازمانی اداره کل تربیت بدنی در ابتدای سال جاری خالی بود که خوشبختانه در حال حاضر در بیش از 20 شهرستان و 30 بخش یک متولی سازمانی ورزش وجود دارد.
گنجعلیخانی، تمرکز زدایی، برون سپاری، کوچک سازی، واگذاری کار به متولیان و نظارت و حمایت از هیات ها را به عنوان اقدامات مهم تربیت بدنی استان عنوان کرد و گفت: فعالیت 49 هیات ورزشی، 140 سبک ورزشی و 40 انجمن ورزشی از افتخارات استان می باشند.
مدیر کل تربیت بدنی استان کرمان خاطر نشان کرد: در گذشته بیش از 50 درصد هیات ها با مشکلاتی از جمله تعطیلی، غیر فعالی و نداشتن سرپرست و یا رییس روبرو بودند که در 6 ماه گذشته مجمع انتخابی 25 هیات را برگزار کرده ایم و بقیه نیز بزودی برگزار خواهد شد.
وی افزود: دفتر مشترک هیات های ورزشی را برای تمرکز هیات ها و نظارت کلی بر عملکرد آن ها و همچنین مراجعه آسان تر مردم به هیات های مختلف با 600 میلیون ریال راه اندازی کردیم که تا کنون 90 درصد هیات ها در این مکان مستقر شدند و سایر هیات ها نیز بزودی استقرار خواهند یافت.
گنجعلیخانی افزود: 35 سرفصل ورزشی را از جمله برگزاری رقابت ها، استعدادیابی، ارتباط با فدراسیون، اعزام تیم ها، مباحث مالی و هواداران برای تمامی هیات ها در نظر گرفته ایم که انتظار می رود بر اساس آن فعالیت ها صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه باشگاه های ورزشی متولیان رشد و توسعه ورزش هستند، تصریح کرد: بر 400 باشگاه ورزشی که شامل 12 باشگاه دولتی و بقیه خصوصی هستند باید نظارت بیشتر و از آنها حمایت بهتری صورت گیرد.
مدیر کل تربیت بدنی استان کرمان اظهار داشت: ورزش بانوان در سال های گذشته مظلوم واقع شده بود و معتقدیم با اختصاص 50 درصد از بودجه به ورزش بانوان شاهد افتخارات بیشتری برای استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: تا سال گذشته از 199 فضای ورزشی قابل واگذاری تنها 19 فضا واگذار شده بود که با برگزاری نشست های مختلف تمامی سالن ها و فضاهای ورزشی قیمت گذاری شده و بزودی به مزایده گذاشته می شوند.
گنجعلیخانی تکمیل مجموعه ورزشی امام علی (ع) منوط به 15 میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت: برای تکمیل ورزشگاه شهید باهنر کرمان مطابق با استانداردهای AFC برای برگزاری دیدارهای آسیایی تیم مس کرمان و فضای ورودی و پارکینگ آن به 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
وی افزود: با حضور مشاور ارشد رییس جمهور در کرمان و پیگیری هایی با رییس جدید دستگاه ورزش امیدواریم این مشکلات بزودی برطرف و این ورزشگاه به استانداردهای AFC نزدیک شود.
مدیر کل تربیت بدنی استان کرمان تصریح کرد: از 72 ورزشکار مرد و 45 ورزشکار زن دعوت شده به اردوی تیم ملی در نیمه نخست سال جاری، 53 نفر به عضویت تیم ملی درآمدند.
گنجعلیخانی ادامه داد: تعداد ورزشکاران بیمه شده استان در سال جاری 64 هزار نفر بوده که باید برای رسیدن به 5 درصد کل جمعیت استان یعنی حدود 135 هزار ورزشکار تلاش کنیم.
وی در ادامه به برگزاری 72 همایش علمی در سطح شهرستان های استان و تشکیل انجمن های مختلف پیشکسوتان، حمایت از ورزش توان خواهان، تولید کنندگان وسایل ورزشی، ورزشی نویسان و خیرین ورزشی ساز اشاره کرد و افزود: در هفته تربیت بدنی نیز 20 همایش بزرگ را با حضور نمایندگانی از تمامی رشته های ورزشی در 20 شهرستان استان برگزار خواهیم کرد.
گنجعلیخانی سه هیات ورزش های همگانی استان کرمان،هیات عشایری و روستایی و ورزش جانبازان و معلولین را از جمله هیات هایی نام برد که به حمایت و کمک بیشتر نیاز دارند، زیرا رشته های زیادی را پوشش می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.