پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مرز بین‌المللی خسروی برای عبور زائران بازگشایی شد

مرز بین‌المللی خسروی به عنوان بزرگ‌ترین پایانه مرزی خاورمیانه و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات پیش از ظهر امروز همزمان با ولادت خجسته حضرت امام رضا(ع) بازگشایی شد.‌

فرماندارشهرستان مرزی قصرشیرین امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تائید این خبر گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که بین استاندار کرمانشاه و استاندار دیاله عراق منعقد شد امنیت زائران برعهده طرف عراقی و شرکت‌های امنیتی آن کشور است و با اطمینان از این موضوع از امروز زائران کربلای معلی و عتبات عالیات به صورت کاروانی درقالب کاروان‌های حج و زیارت به عراق سفر می‌کنند.
بهرام تیموری افزود: امروز دو کاروان از زائران کرمان به عراق اعزام و همزمان 4کاروان از عراق به سمت ایران حرکت کردند و با توجه به ظرفیت بسیار بالای مرز بین‌المللی خسروی در استان کرمانشاه آمادگی ورود و خروج 10 هزار نفر زائر در روز را داریم.
وی ادامه داد: پیش از این امکان اعزام انفرادی زائران در مرز خسروی امکانپذیر بود اما با شرایط موجود تنها کاروان‌های زائران براساس زمان‌بندی و برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت پذیرش خواهند شد و زائران به صورت انفرادی نمی‌توانند به عراق مسافرت کنند.
تیموری تاکید کرد: خوشبختانه همه امکانات مرزی، پایانه بزرگ بین‌المللی، گمرک، گذرنامه و کنترل‌های مرزی در خسروی مستقر و فعال است و با کمترین معطلی کاروان زائران اعزام خواهند شد.
فرماندار قصرشیرین افزود: طرف عراقی زائران ایرانی را به صورت حفاظت شده و تدابیر لازم امنیتی به بغداد و از آنجا به شهرهای زیارتی اعزام خواهد کرد و براساس تفاهمنامه و توافق‌نامه استانداری دیاله مسئولیت امنیت زائران را برعهده دارد.
مرز بین المللی خسروی، کوتاه‌ترین، مطمئن‌ترین و قدیمی‌ترین راه عبور زائران عتبات عالیات و زائران عراقی حرم امام رضا(ع) است که بیش از یک هزار سال قدمت و سابقه تردد دارد و باتوجه به زیرساخت‌های بسیار مناسب استان کرمانشاه از جمله بزرگراه کربلا، فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه و سرویس‌های مختلف، امید آن می‌رود به برنامه ریزی حج و زیارت، ترد زائران دو کشور از سرعت بیشتری برخوردار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.