پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اولیا به دانش آموزان نمره می دهند

 

مدیرکل دفتر راهنمایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اولیـــای دانش آموزان مقطع راهنمایی می توانند در سال تحصیلی 89_88 به نمره ارزشیابی درس های فرزند خود یک نمره اضافه کنند.

منوچهر فضلی‌خانی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، اولیای دانش‌آموزان می توانند، پس از امتحانات مستمر یا پایانی فرزند خود که در مقطع راهنمایی تحصیل می کنند به نتیجه امتحان وی یک نمره اضافه کنند.

وی اضافه کرد: اطلاعات اجرای این طرح به مدیران مدارس راهنمایی داده شده است بنابراین اگر مدیری در اجرای آن کوتاهی کند، تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش راهنمایی از تغییر نحوه ارزشیابی انضباط در کارنامه دانش‌ آموزان راهنمایی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید به انضباط دانش‌ آموزان نمره داده نمی‌شود.

وی افزود: با تصویب ایین‌نامه ارزشیابی تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش، نمره انضباط به صورت کیفی و با عناوین عالی، خوب، بسیارخوب و نیاز به راهنمایی بیشتر در کارنامه تحصیلی دانش‌ آموزان راهنمایی درج خواهد شد.

وی با اشاره به این که از سال تحصیلی گذشته امتحانات هماهنگ جایگزین امتحانات نهایی پایه سوم راهنمایی شده است افزود: در این امتحانات، سئوالات به صورت استانی طرح می شود و دانش آموز در مدرسه خود امتحان می دهد و اوراق را نیز معلم هر دانش آموز تصحیح می کند.

فضلی خانی خاطر نشان کرد: با برگزاری این امتحانات درصد قبولی دانش اموزان دوره راهنمایی نسبت به سال گذشته2درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر راهنمایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعملی به مدارس شبانه‌روزی ارسال شده است که بر اساس آن20 درصد حق التدریس دبیران شاغل در مدارس راهنمایی شبانه روزی افزایش می یابد.

فضلی خانی گفت: بر اساس این دستورالعمل همچنین حق جذب دبیران، مربیان، معلمان و کارمندان دفتری این مدارس10درصد افزایش می یابد.

حدود 4 میلیون دانش‌آموز در مدارس راهنمایی سراسر کشور تحصیل می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.