پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

جسارت اماراتی‌ها این بار به کرمان رسید!

 

مترجم سرمربی تیم فوتبال الاهلی امارات در اقدامی سوال‌برنگیز در کرمان و در جمع خبرنگاران از واژه ساختگی خلیج ع ر ب ی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ کنفرانس خبری دیدار تیم‌های مس کرمان ـ الاهلی امارات در حالی امروز در کرمان برگزار شد که طی آن مترجم عرب سرمربی الاهلی با وقاحت تمام و در اقدامی سوال‌برانگیز، از واژه مجعول خلیج ع ر ب ی به جای خلیج فارس استفاده کرد که این اقدام باعث واکنش شدید خبرنگاران حاضر در کنفرانس شد.

ماجرا از این قرار بود که در حین برگزاری این کنفرانس خبری، یکی از خبرنگاران ایرانی از سرمربی تیم الاهلی از وضعیت این تیم در لیگ فوتبال امارات پرسید که مترجم عرب وی در ترجمه این سوال، بارها از واژه‌ی مجعول خلیج ع ر ب ی استفاده کرد.

خبرنگار ایسنا پس از پایان کنفرانس نیز در اعتراض به این موضوع از مترجم مذکور نسبت به چنین اقدامی آن هم در خاک ایران توضیح خواست که تنها با پوزخند این مترجم روبه‌رو شد و پاسخی قانع‌کننده‌ای دریافت نکرد.

به گزارش ایسنا؛ اقدام مترجم سرمربی تیم الاهلی امارات در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته نیز اقدام مشابهی از سوی یک یونانی در خطوط پروازی کیش ایر رخ داده بود.

به نظر می‌رسد جسارت عرب‌ها برای استفاده از نام ساختگی خلیج ع ر ب ی این بار به خاک ایران کشیده شده است و آنها با جسارت بیشتری خلیج همیشه فارس ایران را در مقابل دیدگان ایرانیان زیر سوال می‌برند که این موضوع نیازمند توجه و اقدام شایسته مسوولان ذی‌ربط است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.