پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

طرح احداث اولین پارک مطالعه ایران در کرمان

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور از طرح احداث اولین پارک مطالعه ایران در شهر کرمان خبرداد.

سعید شاهرخی" رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کویر، با اعلام این خبر افزود: این پارک قرار است در زمینی قریب به 10 هکتار و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری کرمان احداث شود.

وی تصریح کرد: این پارک بزرگ مطالعه به 4000عنوان کتاب در موضوعات مختلف و چهار میلیون برگ سند تاریخی مربوط به استان کرمان مجهز می شود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور بیان کرد: در این پارک همچنین امکان مطالعه شهروندان در فضای مجازی به صورت 24 ساعته وجود دارد.

وی افزود: از آنجا که مطالعه تمام نشریات و رسانه ها، برای شهروندان هزینه بر است، قرار است این پارک به تمام نشریات سراسری و محلی کرمان نیز مجهز شود.

شاهرخی طرح احداث اولین پارک مطالعه ایران را در راستای تحقق رهنمود مقام معظم رهبری در سال جدید مبنی بر"همت و کار مضاعف" ذکر و اظهار کرد: در این زمینه احداث پارک بزرگ مطالعه کرمان می تواند به عنوان یک الگو باشد.

وی افزود: احدث این پارک گام موثری برای بالا بردن سرانه مطالعه مردم کرمان که مردمی فرهنگی هستند محسوب خواهد شد.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور، مکان احداث این پارک را در نزدیکی یکی از مکان های تاریخی کرمان(یخدان مویدی)ذکر و خاطرنشان کرد: این پارک قابلیت این را دارد که خود به یکی از دیدنی ترین مکان های کرمان وحتی ایران تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.