پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نخستین جشنواره سراسری تئاتر روبان قرمز در کرمان

دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر روبان قرمز گفت: همزمان با هفته سلامت، نخستین جشنواره سراسری تئاتر روبان قرمز با موضوع ایدز از 21 تا 25 فروردین‌ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

حمید شفیعی در نشستی خبری در کرمان گفت: 170 اثر از استان‌های کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 70 اثر از مجموع 170 اثر از سوی کارشناسان حوزه تئاتر ارشاد اسلامی کرمان انتخاب شده است، اظهار داشت: در این بخش کارهایی که با موضوع ایدز تهیه شده بود، در قالب سی‌ دی به دبیرخانه همایش ارسال شد.

دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر روبان قرمز از ورود 19 کار انتخاب شده توسط کارشناسان به جشنواره خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، نمایش‌های خیابانی در  محوطه محل اجرای جشنواره و برخی نیز در روی صحنه اجرا می‌شوند.

شفیعی با اشاره به اجرای 8 کار خیابانی جشنواره در شهرهای استان کرمان گفت: همچنین 2 کار در محوطه دانشگاه باهنر، 2 کار در دانشگاه آزاد و 4 کار نیز در سطح پارک‌های شهر کرمان اجرای عمومی می‌شوند.

وی به رسالت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری‌ها و ابتلای به آن اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث بیماری ایدز که درمان و واکسن قطعی ندارد، بهترین واکسن و راه پیشگیری این بیماری اطلاع‌رسانی و آموزش به آحاد جامعه است.

دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر روبان قرمز افزود: پخش برنامه‌های تلویزیونی، توزیع پوستر و نصب بنر و پلاکارد و دیگر ابزارها تنها در آگاهی‌بخشی به 50 درصد مردم جامعه در ارتباط با بیماری ایدز تاثیرگذار است.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، فعال بودن مراکز مشاوره را عامل افزایش بیماران شناسایی شده در بیماری ایدز دانست و افزود: این مراکز موجب می‌شوند که افراد پرخطر به مشاور مراجعه و شناسایی شوند.

شفیعی با اشاره به اینکه 91 درصد بیماران ایدزی را مردان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر افزایش این بیماری در بین زنان نگران‌کننده است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد./

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.