پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کم‌ترین آمار فوت شدگان کشور در استان کرمان

قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در سال گذشته، استان کرمان کم‌ترین آمار فوت‌شدگان در بین دیگر استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کرنا، حسن کرمی در سفر خود به کرمان در نشستی خبری با بیان اینکه بیشترین آمار فوت شدگان در سال گذشته مربوط به استان گیلان است، ادامه داد: بیشترین آمار طلاق در سال 88 در استان تهران و کم‌ترین آن در استان سیستان  و بلوچستان بوده است.
وی از اختصاص بیشترین آمار ازدواج به استان اردبیل و کم‌ترین آن به استان تهران خبر داد و گفت: بیشترین میزان ولادت رخ داده در کشور در سال گذشته مربوط به استان سیستان و بلوچستان و کم‌ترین آن‌ها مربوط به استان گیلان بوده است.
کرمی جمعیت کنونی استان کرمان را حدود سه میلیون نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع جمعیت این استان، 58 درصد در شهر و 42 درصد در روستاها زندگی می‌کنند و 51 درصد جمعیت کل استان را مردها و 49 درصد جمعیت را زن‌ها تشکیل داده‌اند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، 55 هزار و 106 واقعه‌ی ولادت در استان کرمان ثبت شده که این میزان در مقایسه با سال 87، دو درصد افزایش داشته است، افزود: در سال 88، 10 هزار و 838 واقعه‌ی وفات در استان کرمان ثبت شده که این میزان در مقایسه با سال 87، 3/2 درصد افزایش داشته است.
وی از ثبت 31 هزار و 118 واقعه‌ی ازدواج و 3367 واقعه‌ی طلاق در سال 88 در استان کرمان خبر داد و افزود: این میزان در مقایسه با سال 87، به ترتیب هفت دهم درصد و 12 درصد افزایش داشته است. کرمی بیشترین نام‌های انتخاب شده برای پسران متولد شده در سال گذشته در استان کرمان را به ترتیب ابوالفضل، امیرعلی و امیرحسین و برای دختران را فاطمه، زهرا و ستایش عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.