پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ممنوعیت نقل و انتقال هر نوع دام در استان کرمان

به گزارش روابط عمومی اداره‏ی کل دامپزشکی استان کرمان، رئیس اداره‏ی قرنطینه و امور بین‏الملل دامپزشکی استان گفت: به دلیل نقل و انتقالات و جابه‏جایی دام‏های غیرمجاز در سطح استان و شیوع بعضی از بیماری‏های دامی که برخی از آن‏ها توسط سویه‏های جدید که در منطقه‏ی ما بومی نیستند، ایجاد گردیده است، از این پس هیچ‏گونه مجوزی جهت نقل و انتقال دام در سطح استان و هم‏چنین واردات و صادرات دام از استان صادر نمی‏گردد.

آمنه زینلی تصریح کرد: اداره‏ی کل دامپزشکی طبق سیاست‏های تعریف شده در جهت حفظ و حراست از سرمایه‏ی دامی استان، اقدامات پیشگیرانه‏ی گسترده‏ای را در دستور کار دارد تا باعث گردد جمعیت دامی، عاری از هرگونه بیماری باشد که نقل و انتقال دام‏های غیرمجاز، تلاش‏های دام‏پزشکی را کم اثر خواهد کرد.
وی با اشاره به خطرات جابه‏جایی دام‏هایی که مجوز دامپزشکی را اخذ نکرده‏اند، تصریح کرد: در بسیاری از استان‏های کشور به دلیل شیوع بیماری تب برفکی که اخیرا شاهد ورود سویه‏ی جدید از این بیماری در کشور هستیم، باعث وارد شدن تلفات و خسارات زیادی به صنعت دامداری آن‏ها گردیده است.
زینلی افزود: بر اساس قوانین مشخص از این پس اداره‏ی کل دام‏پزشکی با هم‏کاری نیروهای انتظامی و امنیتی، هرگونه محموله‏ی حمل غیرمجاز دام زنده را روانه‏ی کشتارگاه می‏نماید و با خاطیان برابر مقررات برخورد خواهد کرد.
رئیس اداره‏ی قرنطینه و امور بین‏الملل دام پزشکی استان گفت: دام‏داران بایستی جهت پیشگیری از خساراتی که در این قبیل شرایط به وجود می‏آید و باعث ضرر و زیان اقتصادی جامعه می‏گردد، از جابه‏جایی دام‏های بدون مجوز که هیچ‏گونه عملیات دام‏پزشکی از قبیل واکسیناسیون و سم‏پاشی جهت تائید سلامت برروی آن‏ها انجام نشده باشد، جدا خودداری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.