پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بیش از 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در کرمان منتشر می شود

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان از انتشار بیش از 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس طی سال جاری در این استان خبر داد.

سرهنگ محمد مهدی ابوالحسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان در جمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس استان کرمان گفت: سال گذشته بیش از 140 هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان منتشر شده است.

وی افزود: از آنجا که کتب منتشر شده در کنگره سرداران و 8 هزار شهید استان های کرمان و سیستان و بلوچستان، طالبان زیادی در سراسر کشور پیدا کرده، لذا تصمیم گرفتیم که برخی از عناوین این کتب را تجدید چاپ کنیم و در این رابطه تا کنون 21 عنوان کتاب، تجدید چاپ شده است.

ابوالحسنی ادامه داد: برخی از کتب کنگره در سال گذشته به چاپ هشتم رسیدند و برخی نیز برای سومین بار تجدید چاپ شده اند و "مرکز کتاب دفاع مقدس" با حمایت جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس راه اندازی شده و در این خصوص فعالیت می کند.

وی افزود: 10 عنوان کتاب از مجموعه کتاب های گنجینه، مجموعه شعر دفاع مقدس که آثار برگزیده جشنواره شعر دفاع مقدس در سال های 85 و 86 را در بر می گیرد و مجموعه مقالات برگزیده کنگره ادبیات پایداری نیز در سال گذشته به زیور طبع آراسته شده است.

ابوالحسنی تصریح کرد: در سال جاری نیز چاپ چند کتاب مهم را در دست اقدام داریم، از جمله جلد اول کتاب تاریخ جنگ استان کرمان که با همکاری دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری به چاپ می رسد و آلبوم عکس دفاع مقدس که مجموعه ای از عکس های برگزیده دوران دفاع مقدس می باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: روند تجدید چاپ کتب کنگره سرداران شهید به دلیل استقبال خوبی که در سطح کشور از آنها شده، ادامه دارد و کتاب نخل سوخته در آغاز سال جدید، دو بار تجدید چاپ شده است.

وی افزود: امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب حضور فعال خواهیم داشت و سال گذشته نیز قریب به 50 هزار جلد کتاب از کتاب های استان کرمان در حوزه دفاع مقدس، در کشور به فروش رفته است.

ابوالحسنی اضافه کرد: با تعدادی از نویسندگان کرمانی که در سطح کشور مطرح هستند، مذاکراتی انجام شده است که در سال جاری در حوزه دفاع مقدس و پیرامون شهدای عزیز استان کرمان دست به قلم شده و به خصوص در زمینه رمان، آثاری را به چاپ برسانیم.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جاری بیش از 50 عنوان کتاب به مرحله چاپ برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.