پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

وجود ۲۶ آرامگاه شهدای گمنام در سطح استان کرمان

 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: تاکنون به منظور تدوین کتاب "نقش کرمان در دوران دفاع مقدس" با انجام چهار هزار مصاحبه در رابطه با عملیات ها، 30 هزار برگ بازخوانی عملیات ها نگارش و جمع آوری شده است.

"محمدمهدی ابوالحسنی" امروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان کرمان یک هزار و 500 طرح تعریف شده است.
وی ضمن بیان این مطلب که کار تدوین دایره المعارف کرمان در دوران دفاع مقدس از دو سال قبل اجرایی شده است، اظهار داشت: نخستین کتاب این مجموعه مربوط به نبرد "کرخه کور" در حال حروفچینی است.
وی استعداد استان کرمان در حوزه اسطوره ها و حوادث مرتبط با دفاع مقدس را فوق العاده توصیف و عنوان کرد: طی دو سال گذشته 40 عنوان کتاب مربوط به حوزه دفاع مقدس در استان کرمان چاپ و 40 عنوان نیز تجدید چاپ شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و بیان کرد: برگزاری سیزدهمین اجلاسیه شهدای کرمان با محوریت گرامیداشت شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری جشن مقاومت و پیروزی، اجرای نمایش های خیابانی، برگزاری همایش "مقاومت ادامه دارد از خرمشهر تا همیشه تاریخ"، برگزاری نشست های سینمایی و برگزاری شب شعر و خاطره با حضور هنرمندان کشوری از جمله برنامه های گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر است.
ابوالحسنی، برگزاری یادواره شهدای شرکت زغال سنگ، برگزاری همایش کوهنوردی، آغاز برگزاری جشنواره خاطره نویسی ویژه رزمندگان دفاع مقدس و برگزاری کارگاه هنری "انسان، مقاومت و آزادی" را از دیگر برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در استان کرمان برشمرد.
وی تعداد آرامگاه های شهدای گمنام در سطح استان را 25 آرامگاه برشمرد و گفت: با خاکسپاری سه شهید گمنام در شهرستان بافت در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) تعداد آرامگاه های شهدای گمنام کرمان به 26 آرامگاه افزایش خواهد یافت و در سالروز آزاد سازی خرمشهر آیین قرائت زیارت عاشورا در این مکان ها انجام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.