پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

همایش ملی «فرهنگ اسلام و ایران» در کرمان

همایش ملی «فرهنگ اسلام و ایران» با عنوان «کرمان شناخت»، ۲۲  اردیبهشت  در تالار همایش های علمی پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از کرمان، حجت الاسلام سید حسین حسینی، رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان در این همایش به تشریح 13 نشانه و مولفه حیات تمدنی پرداخت و گفت: تحلیل گری و تمدن پژوهی انسان مهم ترین نشانه های حیات تمدنی است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت مباحث تمدن پژوهی، تصریح کرد: نخستین همایش پژوهشی با عنوان «کرمان شناخت»، توسط پژوهشکده فرهنگ و اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان با طرح موضوعات نو در عرصه تمدن پژوهی برگزار می شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: سال آینده نیز از سوی این پژوهشکده همایش فرهنگ و تمدن اسلامی و مولفه های نظری و تاریخی آن برگزار خواهد شد.

حسینی مقالات ارسال شده به همایش کرمان شناخت را از نظر کمی و کیفی بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: دریافت مقاله از سراسر کشور نشان دهنده پیشینیه سنگین تاریخی استان کرمان است.

همچنین در این همایش جواد کمالی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان اظهار داشت: اسلام،  عدالت و آزادی عقیده را در سراسر جهان تعمیم و ترویج داد، جهانیان را به وحدت فرا خواند و احترام به ادیان الهی را مد نظر قرار داد، لذا به دلیل همین جاذبه ها مردم ایران و جهان آرام آرام به سمت این دین الهی جلب و جذب شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه ملت ایران ملتی با سابقه تاریخی و فرهنگی غنی است، افزود: جاذبه های اسلام و ارزش های اسلامی و الهی باعث مقبولیت آن در قلب های ایرانیان و پذیرش دین اسلام شد.

پوران علی پور، دبیر علمی این همایش نیز اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان بیش از 270 مورد مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شد که از این تعداد پس از بررسی و تایید در کمیته های علمی 190 چکیده مقاله انتخاب شد.

وی یادآور شد: حدود 200 مقاله ارزشمند نیز از سراسر کشور دریافت شد که از بین آن ها 44 مقاله برای سخنرانی و 95 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات برگزیده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.