پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دریچه ۲ / کرمان ، در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه

دور نخست سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کرمان که در تاریخ 14 اردیبهشت‌ماه سال 86 انجام شد، 256 مصوبه در قالب 860 طرح برای استان کرمان به همراه داشت که از این تعداد 233 مورد به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دور نخست سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کرمان که در تاریخ 14 اردیبهشت‌ماه سال 86 انجام شد، 256 مصوبه در قالب 860 طرح برای استان کرمان به همراه داشت که از این تعداد 233 مورد به بهره‌برداری رسیده است.
این تعداد مصوبات که شامل 520 طرح و بیش از چند هزار پروژه است، اعتباری بالغ بر 850 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.
از مجموع این مصوبات بیش از 91 درصد اجرایی شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.
توزیع اعتباری مصوبات استان 32 درصد در بخش انرژی و صنعت، 20 درصد در بخش حمل و نقل، 20 درصد در بخش منابع آب، 15 درصد در بخش عمران شهری و روستایی و 13 درصد در سایر بخش‌ها بوده است.
در مجموع مبلغ 62 میلیارد ریال از محل اعتبارات در اختیار نهاد ریاست جمهوری و نفت به پروژه‌ها اختصاص یافته است.
روند پیشرفت مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان کرمان در بخش‌‌های مختلف به شرح ذیل است.

* حوزه بهداشت و درمان
در زمینه مطالعه، احداث، تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها در استان که جزو مصوبات دور اول سفر است، اقدامات خوبی در استان انجام شده که از جمله این پروژه‌ها، مطالعه امکان‌سنجی بیمارستان منوجان است که در این زمینه مطالعات امکان‌سنجی انجام و عملیات اجرایی ساختمان پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال انجام است.
تکمیل بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) رفسنجان و ایجاد بخش قلب از مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه است که عملیات اجرایی آن از سال 86 آغاز و اکنون در حال بهره‌برداری است.
مطالعه احداث بیمارستان در شهرستان‌های کوهبنان و قلعه‌گنج از دیگر پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان در دور اول سفر هیئت دولت به استان کرمان است که مطالعه احداث هر یک از این بیمارستان‌ها با 32 تخت در حال انجام و اعتبار آن‌ها در بودجه سنواتی سال 87 باز شده و در دست انجام است.
انجام مطالعه احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان فرسوده شهرستان‌های زرند، سیرجان و بیمارستان شهید باهنر کرمان آغاز شده و عملیات اجرایی آن از سال 1387 دنبال می‌شود.
مطالعه احداث بیمارستان 32 تختخوابی ارزوئیه بافت انجام و عملیات اجرایی آن از سال 87 آغاز شده است.
تامین و تجهیز بیمارستان شهرستان‌های جیرفت و شهید باهنر کرمان انجام و پس از تجهیزات به بهره‌برداری رسیده‌اند.
مراحل اجرایی فاز یک احداث بیمارستان 300 تختخوابی آیت‌الله کاشانی کرمان به پایان رسیده و فاز دوم با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.
احداث خانه پزشکان متخصص از دیگر پروژه‌های دور اول سفر رئیس جمهور به استان کرمان است که تعداد 42 خانه پزشک در این راستا احداث شده که نیمی از آنها به بهره‌برداری و مابقی در مراحل پایانی کار است.
اخذ مجوز، تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرایی هشت بیمارستان با 964 تخت بیمارستانی در سطح استان موجب می‌شود که تخت‌های بیمارستانی ارتقای چشمگیری در دستیابی به اهداف برنامه نظام سطح‌بندی وزارت متبوع حاصل شود که در این راستا از 3 هزار و 349 تخت به 4 هزار و 313 تخت در استان می‌رسد.

* حوزه صنعت و معدن
تجهیز و تکمیل معدن سنگ آهن جلال‌آباد زرند از جمله این اقدامات است که دو خط آن با ظرفیت یک میلیون تن در نیمه اول سال گذشته به بهره‌برداری رسید و برای کارخانه کنستانتره زمین و زیرساخت‌ها تامین و گزارش تایید زیست‌محیطی اخذ شده است.
همچنین یک شرکت داخلی به عنوان پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آن انتخاب و مقرر شده است، طی سه سال به بهره‌برداری کامل برسد.
شروع عملیات احداث کارخانه فولاد 800 هزار تنی بافت از دیگر پروژه‌های این حوزه است که زمین مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم تامین و عملیات اجرایی پروژه آغاز شده و اکنون دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی است.
ارتقای ناحیه صنعتی منوجان به شهرک صنعتی از دیگر مصوبات بخش صنعت و معدن است که این مهم 100 درصد انجام شده است.

* حوزه راه‌اندازی تعاونی‌ها
ایجاد شرکت تعاونی سهام عدالت و توزیع سهام عدالت در تمام شهرستان‌ها دایر شده و سهام عدالت توزیع شده است.
راه‌اندازی 960 واحد تعاونی برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان که این پروژه 100 درصد اجرا شده است.

* حوزه ایجاد و ارتقای دانشگاه
ایجاد دانشگاه بین‌المللی بم در منطقه ویژه ارگ جدید این شهرستان از مهم‌ترین مصوبات این حوزه است که علاوه بر اخذ موافقت در هفت رشته شامل دکترای داروسازی، پرستاری، دندانپزشکی، پزشکی « ام‌پی‌اچ » و فوق لیسانس پرستاری و اپیدیولوژی دایر شده و دانشجو پذیرفته است.
ایجاد دانشگاه‌ پیام‌نور در جنوب استان از دیگر پروژه‌های این حوزه است که در شهرستان‌های عنبرآباد، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار و بردسیر ایجاد و راه‌اندازی شده است.

* حوزه عملیات آبخیزداری
اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سدها و مناطق مطالعه شده استان از جمله این طرح‌ها است که حدود 250 میلیارد ریال اعتبارات برای انجام پروژه‌های آبخیزداری استان اختصاص و در مناطق دارای ظرفیت عملیات لازم انجام شده است.

* حوزه راه و ترابری
مطالعه تبدیل راه کرمان ـ چترود ـ راور و دیهوک به بزرگراه از جمله این پروژه‌ها است که محور کرمان ـ چترود افتتاح شده و مابقی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
اجرای باند دوم باغین ـ ماهان ـ بم از مهم‌ترین طرح‌های این حوزه است که 95 کیلومتر آن اجرا و به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در دست انجام است.
احداث کنارگذر شرقی، غربی و شمالی کرمان از دیگر پروژه‌های حوزه راه و ترابری در دور اول سفر هیئت دولت به استان کرمان است که بیش از 60 درصد اجرا و مابقی در دست انجام است.
تکمیل پروژه مهم راه‌آهن بم ـ زاهدان از جمله این طرح‌ها است که اجرا آن از سال 78 آغاز شده و با پیشرفت 70 درصد در دست اقدام است.
همچنین احداث پل هلیل‌رود جیرفت با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست انجام است.

* حوزه آموزشی و فرهنگی
تجهیز کتابخانه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی هنری استان و احداث مجتمع‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فاقد مجتمع از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها است که تمام مصوبات مربوط به تجهیز کتابخانه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی استان به صورت 100 درصد اجرایی و عملیاتی شده است و عملیات اجرایی احداث این مجتمع‌های فرهنگی هنری آغاز شده است.
احداث پنج مرکز فنی و حرفه‌ای و تخصصی سنجش مهارت از دیگر طرح‌های حوزه آموزشی و فرهنگی است که مطالعه احداث در سطح استان انجام و عملیات اجرایی تمام موارد آغاز شده و دو مورد آن آماده تجهیز و مابقی در دست اجرا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.