پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بافت فرش منقش به تصویر جام جهانی 2010 در کرمان

 
تولید کننده کرمانی فرش منقش به نمای جام جهانی 2010 گفت: به منظور جلوگیری از سو استفاده های احتمالی، فرش جام جهانی 2010 در اداره کل ثبت اختراعات و مالکیت معنوی کشور به ثبت رسیده است.

مهدی جلال آبادی" امروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ایده اولیه طرح این فرش را متعلق به خود دانست و افزود: کار طراحی حرفه ای آن از سوی "منوچهر مظفری" انجام شده است.
وی مدت زمان صرف شده برای طراحی نقشه فرش جام جهانی 2010 را دو ماه و زمان بافت را چهار ماه عنوان کرد و ادامه داد: این فرش از جنس پشم مرینوس درجه یک است.
به گفته وی، در این فرش تاریخچه جام جهانی از 1930 تا 2006 در ابعاد یک متر و 45 سانتی متر در یک متر و 43 سانتی متر با محوریت تصویر و نقشه جام جهانی 2010 با همکاری چهار نفر از بافندگان شهرستان راور بافته شده است.
وی ادامه داد: در مرکز این تخته فرش آرم جام جهانی و در حاشیه آن نیز تیم های راه یافته به جام جهانی در هشت گروه جداگانه بافته شده است.
تولید کننده فرش جام جهانی 2010 خاطرنشان کرد: در دو گوشه این تابلو نقشه قاره آفریقا مزین به پرچم آفریقای جنوبی قرار دارد که حاشیه های کوچک آن از دو هزار و 63 توپ فوتبال تشکیل شده و معادل تعداد گل های به ثمر رسیده در جام جهانی از ابتدای 1930 تا 2006 است.
وی عنوان کرد: در ضمن دو دروازه در گوشه تابلو وجود دارد که در مجموع 708 سوراخ دارند که برابر با تعداد مسابقات برگزار شده در جام های جهانی تا سال 2006 است.
جلال آبادی گفت: تصویر 18 جام نیز در پایین متن این تابلو قرار گرفته که معادل 18 جام جهانی برگزار شده است.
وی اظهار داشت: در قسمت بالای متن این فرش نیز 80 ستاره سفید وجود دارد که برابر با تیم های راه یافته به جام جهانی از ابتدا تاکنون است.
او گفت: در اطراف مرکز آرم تابلو پرچم های کشورهای برنده جام جهانی قرار گرفته و بالای هر پرچم تعدادی ستاره طلایی وجود دارد که برابر با تعداد قهرمانی آن کشور در جام جهانی است.
این فرش هنری با ذوق و سلیقه بافندگان راوری به مدیریت "مهدی جلال آبادی" در شهرستان راور از توابع استان کرمان بافته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.