پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آیت الله نوری همدانی: نظام ولایی در جمهوری اسلامی برقرار است

 

مرجع عالیقدر جهان تشییع با اشاره به اینکه بر اساس مفاهیم قرآنی آن نظامی برحق است که قداست را داشته باشد ، گفت: خوشبختانه نظام ولایی در جمهوری اسلامی برقرار است.

به گزارش ایرنا، آیت الله "حسین نوری همدانی" روز شنبه  گذشته در جشن بزرگ مبعث رسوال الله در اجتماع پرشور مردم کرمان در مصلی امام علی (ع) این شهر افزود: بعد از پیامبر (ص) حکومت اسلامی به امام معصوم اعطا شده و بعد از امام نیز فردی که فقیه، عادل، باتقوی و مدیر، مدبر و شجاع باشد حکومت اسلامی را فرمانبری می کند.
وی اظهار داشت: نظامی که اینگونه اداره شود بدون تردید ولایی و غیر از این هر نظام دیگر باشد ، طاغوتی است.
آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با تبریک عید مبعث گفت: مبعث یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی به شمار می رود که خداوند در این روز حضرت محمد مصطفی(ص) را به پیامبری مبعوث کردند.
وی با اشاره به آیه 164 سوره آل عمران مبنی بر اینکه خداوند نعمت های زیادی را به انسان ها ارزانی داشته و هیچ منتی نیز در اعطای این نعمت ها بر بندگانش ندارد، گفت: اما خداوند در قرآن و زمانی که به پیامبر حضرت محمد (ص) اشاره می کند، کلمه منت را بیان کرده است.
وی به دوران 23 ساله رسالت حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: درون سازی و ایجاد جهان بینی صحیح در دلهای مردم، تاسیس یک امت به نام امت اسلامی، نزول قرآن، آوردن و تببین قانونی که همه ابعاد زندگی انسان هارا در برگیرد و ایجاد حکومت اسلامی از فعالیت های پیامبر گرامی اسلامی در طی دوران رسالت خود به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه پیامبر در دوران رسالت خود یکی از فعالیت هایش را در تاسیس حکومت اسلامی واحد نهاده بود، ادامه داد: کفار، صهیونیستها و منافقان، دشمنان مسلمانان به شمار می روند که از زمان آغاز ظهور قرآن این کفار بوده و هستند.
وی اظهار داشت: شناخت دشمن یکی از ارکان مهم پیروزی مسلمانان در برابر دشمن است که درصورت محقق شدن آن استقلال مسلمانان نیز ایجاد می شود.
این مرجع عالیقدر با اشاره به اینکه بعد از پیغمبر گرامی (ص) ، امام معصوم برای حکومت اسلامی تعیین شد گفت: بعد از از پیامبر؛ امام علی (ع) که سمبل اسلام قرار دارند برگزیده شدند، زیرا امام علی (ع) تکمیل دین و اسلام است.
وی با اظهار تاسف از اینکه بعد از رحلت پیامبر، اسلام از مسیر خود منحرف شد، گفت: در اسلام سلطنت مشروعیت ندارد و از این حیث انحراف در اسلام ایجاد شد که سردمداران آن کاری جز لذت گرایی، استبداد و گردآوری مال و ثروت نداشتند.
آیت الله نوری همدانی به حکومت سلطه گران در ایران طی سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی ایران در سیطره روسیه و بعد از آن در دوران پهلوی زیر نفوذ انگلیس بود.
وی اضافه کرد: در سال 1332 آیت الله سید ابولقاسم کاشانی در برابر شاه پهلوی قیام کرد که محور قیام خود را صنعت نفت قرار داد.
وی ادامه داد: اما در سالهای بعد امام خمینی (ره) همان فقیه و عارف حماسه آفرین با همت بلند خود همانند کوهها در برابر حکومت پهلوی قیام کرد.
وی اظهار داشت: ملت و مردم فداکار ایران نیز با خروش هر چه تمامتر پشت سر این فقیه بزرگوار حرکت کردند و با ریشه کنی استکبار ، نظام اسلامی را در ایران برقرار نمودند.
وی به فداکاری و جانفشانی ملت ایران و رزمنگان سرفراز این نظام در طی هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ملت ایران در این هشت سال با فداکاری های بسیار توانستند زمینه ای را برای نظام ولایی در ایران ایجاد کنند.
وی ادامه داد: بعد از رحلت امام (ره) نیز یکی از فرزندان خلف صالح ایشان دریای پرتلاطم نظام جمهوری اسلامی را سکانداری کرد.
آیت الله نوری همدانی به آیه 144 سوره آل عمران اشاره کرد که در این سوره خداوند مردم را توصیه کرده بعد از رحلت پیامبر به عقب برنگردند و آنچه را که اسلام احیاء کرده بر آن خط بطلان نکشند، گفت: خدواند در این آیه تاکید کرده است که در صورت برگشتن به عقب، افراد آن جامعه ضرر می کنند.
وی با اظهار خرسندی از اینکه مردم ایران طی سالها پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون توانستند در همه زمینه ها اسلام محمدی را احیاء نمایند، گفت: شما همان مردمی هستید که در 9 دیماه و 22 بهمن ماه سال گذشته برای پایداری نظام جمهوری اسلامی خروش کردید.
وی در پایان تاکید کرد: این نظام باید تا زمان ظهور امام زمان (عج) پایدار باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این اجتماع باشکوه با تبریک عید مبعث و گرامی داشت حضور آیت الله نوری همدانی در استان کرمان، گفت: این مرجع عالیقدر شخصیتی با اخلاص دارند.
حجت الاسلام سید"یحیی جعفری" افزود: استکبار ستیزی از یکی از ویژگی های این مرجع عالیقدر به شمار می رود که ایشان همیشه و در همه حال بیشترین حمایت ها را از امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی داشته اند.
به گزارش ایرنا، جشن مبعث در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان با شعر خوانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت همراه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.