پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آیت اله نوری همدانی: مداحان به ارکان انقلاب بیشتر توجه کنند

 
یکی از مراجع عالیقدر کشورمان با اشاره به اینکه هیات های مذهبی و مداحان باید مطالب را بر اساس زمان روز خود بیان کنند، گفت: مداحان و فعالان این عرصه باید ارکان و اساس انقلاب اسلامی را در گفتار و زبان خود مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسین نوری همدانی شامگاه یکشنبه گذشته در دیدار با هیات های مذهبی استان کرمان در محل حسینیه ثارالله کرمان افزود: در عصر حاضر مداحی را نباید همانند 50 یا 100 سال قبل و همانند زمان شاه سلطان حسین صفوی خواند.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت مداحان در این دوران یعنی زمان انقلاب اسلامی، پس مداحی نیز باید بر اساس اصول و ارکان انقلاب اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه ارکان انقلاب باید در گفتار و زبان شما مداحان و هیات های مذهبی جاری شود، گفت: علل بوجود آمدن انقلاب، ارکان، اهداف، دستاوردها و آسیب شناسی انقلاب اسلامی از مواردی است که باید مورد توجه مداحان و هیات های مذهبی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه قرن ها مردم ایران و سایر مسلمانان جهان زیر سیطره استبداد و استکبار بوده اند، گفت: کار حکام سلطه گر ساخت کاخ ها، خودکامگی، عیاشی و جمع آوری ثروت بود به گونه ای که مردم در آن دوران دچار فقر فرهنگی و مادی بسیار شدیدی بودند.
این مرجع عالیقدر با ضروری دانستن مطالعه تاریخ سلاطین از سوی مداحان و افرادی که در هیات های مذهبی فعال هستند، افزود: تاریخ استبداد، تاریخ غم انگیزی است به طوری که مردم مصیب زده با شنیدن ندای امام راحل به ندای ایشان لبیک گفتند و دست استبداد و استعمار را از این کشور کوتاه کردند.
وی نجات مردم از سیطره قدرت طلبان، ایجاد روحیه خود باوری و خود اتکایی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.
آیت الله نوری همدانی مردم، اسلام ناب و ولی فقیه را سه رکن مهم انقلاب اسلامی برشمرد که هیچ گاه نباید تغییر نمایند.
وی با اشاره به اینکه در حکومت اسلامی بعد از پیامبر و امامان، حکومت داری بر عهده ولی فقیه مدبر، مدیر، توانا، متعهد، شجاع و با تقوا نهاده شده، گفت: امروز خوشبختانه این مسند به دست رهبر انقلاب اسلامی سپرده شده است.
وی با ضروری دانستن آسیب شناسی انقلاب اسلامی و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آسیب ها گفت: باید دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شناسایی شوند.
وی اظهار داشت: همانگونه که در جریان فتنه سال گذشته عده ای خواستند به انقلاب آسیب برسانند و خوشبختانه با استقامت و همدلی افراد جامعه این توطئه ها نقش برآب شد.
وی با تاکید بر اینکه نباید در مقابل هر چیز ترس به خود راه دهیم، گفت: امروز روز استقامت و نداشتن خوف و ترس از دشمنان است.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر حفظ و پاسداری از این نظام گفت: این نظام باید تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) حفظ شود.
این مرجع عالیقدر ادامه داد: فعالان در هیات های مذهبی نقش مهم و تاثیر گذاری را در انتقال فرهنگ اهل بیت بر عهده دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه جامعه می تواند درس های فراوانی را از مکتب عاشورا فرا بگیرد مداحان اهل بیت باید آنچه را که در توان دارند ارزانی کنند تا مکتب کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا، زنده بماند.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه عاشورا و کربلا مختص یک زمان و مکان خاصی نیست، گفت: این واقعه باید اینگونه تفسیر کرد که همیشه یزید و یزدیان در کارند و علیه حسینیان گام برمی دارند .
وی خاطر نشان کرد: فعالیت حسینیان عامل زنده ماندن مکتب هیهات منه ذله زنده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.