پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

استفاده ازهنر مورد نظر اسلام برای تبلیغ اسلام و انقلاب ضروری است

 

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه عضو دائمی شورای امنیت هستند، گفت: شورای امنیت دکانی برای منافع غربی هاست.

به گزارش ایرنا، آیت الله العظمی "حسین نوری همدانی" امروز چهارشنبه در جمع نخبگان، دانشگاهیان، هنرمندان و ناظران شورای نگهبان استان کرمان افزود: با اینکه برخی اعضای شورای امنیت تغییر می کنند اما برخی از غربی ها در شورای امنیت حق وتو دارند.
وی با تاکید بر اینکه باید غرب را شناخت و در مقابل آنها مقاوم بود، اظهار داشت: غرب امروزه داشتن دانش هسته ای ایران را نمی پذیرد.
این مرجع عالیقدر تاکید کرد: در شرایطی که استعمارگران و استکبارگران با فراغ بال بر کشورهای اسلامی حکومت می کردند این انقلاب اسلامی ایران بود که خاری در چشم دشمنان شد.
وی افزود: انقلاب ما طوفانی بود که تمامی معادلات غرب را برای رسیدن به منافعشان بر هم زد و آنها از اینکه امروزه اسلام قدرت اسلام در صدر را پیدا کند، هراس دارند.
آیت الله نوری همدانی افزود: شهید مطهری "خورشید" را در حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه "در آخرالزمان خورشید از مغرب طلوع می کند"، امام خمینی (ره) می داند.
وی تاکید کرد: امام پس از اینکه از بغداد نتوانست به کشورهای اسلامی سفر کند، با رفتن به فرانسه و بازگشت به ایران انقلاب اسلامی ایران را به وجود آورد.
آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: امام خمینی مردم را روشن کرد و استعمار و استکبار را با وجود 60 هزار آمریکایی در ایران نابود کرد و انقلاب را به ثمر رساند.
وی با تاکید بر اینکه غرب کینه بسیاری از مسلمانان در دل دارد، اظهار داشت: در جنگ جهانی اول دولت عثمانی توسط غربی ها متلاشی شد و جهان اسلام را به 14 کشور تبدیل کرد تا بلعیدن لقمه لقمه این کشورهای اسلامی برای آنها راحتر باشد.
این مرجع عالیقدر افزود: 60 سال پیش غربی ها در جنگ جهانی دوم نیز با شکل گیری اسراییل به عنوان غده سرطانی، این رژیم غاصب را مترسکی برای مسلمانان انقلابی قرار دادند.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: به همین دلیل به جز جنگ نظامی در افغانستان و عراق، جنگ نرم در تمامی دنیای اسلام به شدت از سوی دشمنان پیگیری می شود.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب همیشه پیروز ما با ریزش و رویش هایی روبرو بوده است، گفت: کنار رفتن نهضت آزادی، لیبرالیستها و تسخیر لانه جاسوسی، کنار رفتن بنی صدر، منافقین و سوسیالیستها و کمونیستهای داعیه دار، از بین رفتن باند مخوف "مهدی هاشمی"، کنار زدن جریان سکولار پس از انتخابات دوم خرداد از سوی رهبر معظم انقلاب و بیداری و استقامت مردم در جریان فتنه سال گذشته، پنج دوره پالایش و ریزش در انقلاب بود.
این مرجع عالیقدر ادامه داد: فتنه گران و اغتشاش گران پس از انتخابات سال گذشته برای تضعیف حکومت اسلامی هتاکی های فراوانی را به وجود آورند و شعار "جمهوری ایرانی" را مطرح کردند.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: اینان با دادن شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" و با بهانه های واهی چراغ سبز به دشمنان نشان دادند و به عاشورا و مقدسات ما توهین کردند.
وی افزود: اما قیام 9 دی ماه و 22 بهمن ماه مردم ولایتمدار، بیدار، با استقامت و آگاه در پایان دادن به جریان فتنه تاثیر گذار بود.
وی در بخش دیگری خاطر نشان کرد: در قرآن 80 بار به علم، تعلم و علما تاکید شده تا همه از علوم استقبال کنند و در راه علم و فناوری و تحقیق گام بردارند که این مسئله یکی از امتیازات قرآن است.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در زمینه همین تحقیق و تشویق به علم، مسلمانان در روزگاری که دنیا غرق در جهالت بود، مراکزی را برای علوم مختلف تاسیس کردند.
مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار داشت: در شرایطی که حتی یک کتابخانه در اروپا وجود نداشت اما اسلام با تدوین آثاری، علوم مختلف را به جهانیان عرضه کرد.
وی ادامه داد: غرب با تکیه بر علوم در دست مسلمانان پیشرفت کرد اما شرق با وجود سلاطینی بی عرضه، بدون علاقه به اسلام و دین و خوشگذران در جهالت و عقب ماندگی باقی ماند.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه غرب برای بهره برداری از معادن و مخازن شرق به استعمار و استکبار روی آورد، گفت: تهاجم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای و تبلیغاتی آنها بر مسلمانان فشار بسیاری را وارد کرد.
وی با تاکید بر اینکه اصطلاحات علوم مختلف عربی است، گفت: زبان قرآن، اسلام و زبان شما عربی است و نباید فکر کرد که این علوم از غرب آمده اند.
آیت الله نوری همدانی افزود: در علم تشریح نام اعضا و دستگاههای بدن از جمله صلبیه، عنبیه، شبکیه، مری، معده، کلیه، کبد و اثنی عشر عربی هستند و دلیل بنیانگذاری علوم توسط مسلمانهاست.
وی گفت: در علوم ریاضی اصطلاحاتی مانند ضرب، جمع، تقسیم، تفریق و معادلات و در هندسه اصطلاحات سطح، خط، حجم، زاویه، مثلث، دایره، کره و مربع عربی است.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: در علم فیزیک انتشار نور، انعکاس نور و در علم طب نام امراض و داروها همه عربی هاست و نشانه روشنی بر بنیانگذاری این علوم توسط مسلمانها می باشد.
وی گفت: اسلام به هنر متعهد و هنری که با مبانی اسلام هماهنگ باشد، تاکید دارد زیرا هنر مسائل مختلف را با زبان رسا، جذاب و زیبا بیان می کند.
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از نظر فصاحت و بلاغت هنر است و استفاده از هنر مورد نظر اسلام برای تبلیغ اسلام و انقلاب ضروری است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه شرق از ابتدا در برابر اسلام تسلیم شد اما غرب از ابتدا در برابر اسلام با خوی استکباری و قلدرمآبی خود تسلیم نبوده و نیست.
مرجع عالیقدر تشیع گفت: غربی ها زمان پیغمبر نیز تسلیم اسلام نشدند اما مردم هوشمند ایران اسلام را پذیرفتند.
وی افزود: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) اگر علم در ستاره ثریا باشد مردمی از ایران به آن علم دست می یابند و در روایتی به جای علم ایمان نیز آورده شده است.
آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: در روایاتی به ولایتمداری مردم ایران اشاره شده است و بیان می شود که در آخرالزمان قیامی ازایران صورت می گیرد که مقدمه ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.