پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

گشایش نمایشگاه خوشنویسی با عنوان

 

نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد جمال الدین مودب با عنوان "کرشمه قلم" شامگاه دیروز شنبه با حضور هنرمندان و مسوولان استانی در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان گشایش یافت.

استاد جمال الدین مودب در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:48 اثر در هفدهمین نمایشگاه اختصاصی به نمایش گذاشته شده که 26 اثر آن بر روی چرم و پوست است.
وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه پنج اثر از مجموعه آثار پریشانی در ابعاد بزرگ که اسامی خداوند بر آن نقش بسته به صورت کار بر روی بوم به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: در هر کدام از دو اثر کار بر روی بوم یک میلیون و 100 بار واژه الله آورده شده است.
استاد مودب با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور خوشنویسی بر روی چرم انجام شده، افزود: در این نمایشگاه بر تابلوهای چرم اشعار عارفانه شاعرانی مانند عطار، مولوی و حافظ نقش بسته است.
وی اظهار داشت: در گذشته کار بر روی چرم فقط در نقاشی انجام گرفته بود که من بر چرم پرداخت شده که همانند مخمل است و در خارج از ایران در صنعت پوشاک کاربرد دارد آثار هنری را خلق کردم.
این پیشکسوت هنر خوشنویسی با اشاره به اینکه مسولان باید به هنرمندان نیز ارزش و بها دهند، افزود: تجلیل از هنرمند و حمایت از او باید همانند فوتبالیست ها باشد.
نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد جمال الدین مودب تا 12 شهریور ماه در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان دایر است.  

 

* تصاویر  

 

* تصاویر ۲ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.