پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

به مناسبت روز خبرنگار / تندیس پرواز سفید رونمایی شد

 

 

تندیس «پرواز سفید» که به همت شهرداری کرمان و با هدف گرامی‎داشت یاد و خاطره‎ی شهدای خبرنگار ساخته و در انتهای خیابان شفا نصب شده بود، روز گذشته رونمایی شد.

  

شهردار کرمان در مراسم پرده‎برداری از تندیس «پرواز سفید» که رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، مدیر کل  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس، قائم مقام شهردار و معاون خدمات شهری، معاونان، مدیران عامل سازمان‏های تابعه‎ی شهرداری، شهرداران مناطق و جمعی از خبرنگاران حضور داشتند، از همت و تلاش‎های خبرنگارانی که در طول 31 سال پیروزی انقلاب اسلامی سنگر خبرنگاری را با قلم‏زدن، تصویربرداری، گزارش‏نویسی و آگاه‏سازی مردم، حفظ و اداره کرده‏اند، تشکر و قدردانی کرد.
مهندس ابوالقاسم سیف‏الهی با بیان این‏که 244 شهید، بیش از 555 جان‎باز و تعدادی از آزادگان دوران دفاع مقدس مربوط به خبرنگاران است، افزود: در سال 60 مجموعه‏ی 40 شاهد شامل خبرنگار و عکاس به عنوان هسته‏ی مرکزی خبر و خبررسانی در خوزستان شکل گرفت که 15 نفر از آن‏ها شهید شدند.
وی افزود: این افراد ضمن حضور در 44 عملیات اقدامات و فعالیت‏های انجام شده را منعکس کردند که اکنون آن‎چه از آن دوران به یادگار مانده، زحمات و تلاش‏های آن‏ها است.
وی جایگاه خبرنگاران در بین مسئولان را جایگاهی رفیع و ارزشمند و آن‎ها را الگو دانست و از همه‏ی خبرنگاران به خاطر تمام تلاش‏هایشان برای انعکاس اخبار درست و صادقانه به مردم تقدیر و تشکر کرد.
شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت‎های خود ضمن اشاره به ساخت تندیس پرواز سفید گفت: این تندیس با هدف گرامی‎داشت یاد و خاطره‏ی شهدای خبرنگار توسط «شهریار رضایی» مجسمه‏ساز معروف کرمانی در واحد خدمات و تاسیسات شهرداری (زیرمجموعه‏ی حوزه‏ی خدمات شهری) ساخته شد.
وی با بیان این‏که به همت شهرداری منطقه‏ی دو و معاونت فنی و عمرانی جایگاه نصب این تندیس، طراحی، ساخته و هم‏اکنون آماده شده است، افزود: امروز به یاد تلاش‏گران عرصه‏ی خبر از این تندیس رونمایی می‏شود تا یاد خبرنگاران به‎خصوص خبرنگاران دفاع مقدس را همیشه زنده نگه داریم.
سیف‏الهی ضمن اشاره به این‏که کل تندیس به رنگ سفید است و در ناحیه قلب آن از رنگ قرمز استفاده شده است، افزود: رنگ سفید نماد وجود پاک و زلال خبرنگار است و قرمزی و حرکت‏دار بودن، نماد این‏ است که خبرنگار با از دست‏دادن قلب و سینه‏ی خود، خبر را گسترش و انعکاس می‏دهد.
در پایان این مراسم تندیس پرواز سفید توسط اعضای شورای اسلامی و شهردار کرمان و چند تن از خبرنگاران پرده‏برداری شد. 

این تندیس به پیشنهاد کانون خبرنگاران دفاع مقدس و پایداری استان ساخته شد .
 

* گزارش تصویری ایرنا

 

* گزارش تصویری کرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.