پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

ستاد گرامی‎داشت روز خبرنگار در کرمان تشکیل می‏شود

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پیش‎نهاد مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان مبنی بر تشکیل ستاد گرامی‏داشت «روز خبرنگار» را پذیرفتند و تشکیل آن را ضروری دانستند

 گزارش کرنا، محمد جواد کمالی در مراسم گرامی‎داشت روز خبرنگار که شب  ۲۶ مرداد ماه  با حضور مسئولان اداره‎ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رییس صدا و سیمای مرکز کرمان و مدیران مسئول و خبرنگاران نشریات استان با هدف گرامی‏داشت یاد و خاطره‏ی شهدای خبرنگار در تالار فرهنگیان برگزار شد، گفت: تشکیل این ستاد، فرصت خوبی را برای بررسی مشکلات خبرنگاران در روز خبرنگار فراهم می‏آورد.
وی در خصوص مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران در زمینه‏ی بیمه، ساخت مسکن و متفرق‏بودن سیستم توزیع روزنامه‏ها افزود: خبرنگاران باید تشکیلات منسجم، محکم و منظمی داشته باشند تا این موارد از طریق این تشکیلات پی‏گیری شود.
کمالی بر ضرورت راه‏اندازی خانه‏ی مطبوعات کرمان تاکید و خاطرنشان کرد: این موضوع از جمله درخواست‏های خبرنگاران بوده که از طریق استاندار نیز مطرح شده است، بنابراین باید هر چه زودتر با هم‎کاری اداره‏ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه‏ی مطبوعات فعال و مشکلات از طریق این تشکل صنفی پی‏گیری شود.
وی در ادامه رسالت خبرنگاران را الهی برشمرد و گفت: خبرنگاران می‏توانند با نوشتن یک مقاله، خبر و نقد به موقع در مسیر اصولی خبرنگاری، نقش موثری در مطرح‏کردن مشکلات مردم و حل آن‎ها داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اقدامات ارزشمند مطبوعات در زمان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: مردم معمولاً در اثر ناآگاهی، نسبت به برخی مسائل اعتراض می‏کنند، در حالی‏که اگر مطبوعات، ملت را در جریان خدمات دولت و موضوع‎های روز جامعه قرار دهند، آن‏ها به جای اعتراض، دولت را برای آبادانی کشور ‎یاری می‏کنند.
وی هم‏چنین به فعالیت گسترده‎ی خبرگزاری‎های مهم دنیا برای تخریب اسلام اشاره کرد و افزود: باید کیفیت مطبوعات و توان‏مندی‏های خبرنگاران را بالا برد تا آن‏ها بتواند در مورد دنیای ظالمانه‏ی جهان غرب بهتر بنویسند.
در ادامه مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و 26 مردادماه سال‎روز ورود آزادگان به کشور، فعالیت اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را تکریم مناسبت‏های مذهبی و ملی در استان ذکر کرد و گفت: در انجام این وظیفه‏ی خطیر خبرنگاران نقش مهمی بر عهده دارند.
وی پاس‎داری از ارزش‏های ایثارگران دفاع مقدس را از وظایف دولت و رسانه‏ها ذکر کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‏های صوتی و تصویری باید در برابر جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته است، مقابله کنند و رسالت واقعی خود را انجام دهند.
صدفی با اشاره به مشکلات خبرنگاران گفت: ستاد بزرگ‎داشت روز خبرنگار باید تشکیل شود تا مراسم‏هایی که از سوی ارگان‏های مختلف برگزار می‏شود، تحت نظارت این ستاد که متشکل از مسئولان فرهنگی و جمعی از خبرنگاران است، هماهنگ شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: در این ستاد برنامه‏ریزی باید توسط خبرنگاران انجام و مطالبات، مشکلات و درخواست‏های آن‎ها مطرح شود.
لازم به ذکر است در این مراسم نماهنگی از فعالیت‏های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پخش گردید و در پایان با اهدای گل به مقام شهدای خبرنگار ارج گذاشته شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.