پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

منویات رهبر انقلاب شاخص ترین سیاست در اجرای برنامه های فرهنگی

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: منویات رهبر فرزانه انقلاب برای ما شاخص اصلی است و کلیه جوایز، جشنواره ها و تشکل های فرهنگی زمانی مورد حمایت قرار می گیرند که نزدیکی آنها به سیاست های کلان نظام برای ما احراز شود.

به گزارش ایرنا، 'دکتربهمن دری' شبانگاه دوشنبه در چهارمین جشنواره جایزه گام اول و شانزدهمین دوره کتاب سال استان در تالار عماد شهر کرمان افزود: دست اندرکاران عرصه هنر و فرهنگ هر قدر به این سیاست ها نزدیک شوند ما حمایتمان را بیشتر و هرچه دور باشند حمایتمان را کاهش می دهیم.
وی ادامه داد: به منظور بستر سازی برای ترویج و افزایش بصیرت در جامعه چند موضوع تدوین و در شورای انقلاب فرهنگی نیز به جمع بندی رسیده است.
وی گفت: هیچ اتفاقی در معاونت فرهنگی روی نخواهد داد مگر اینکه با مدیریت هوشمندانه، گرایش های فرهنگی و فعالایت جریان های فرهنگی هدایت شود.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اینک استراتژی و راهبرد فرهنگی کلان نظام که مورد تاکید رهبر انقلاب است ، وجود ندارد.
وی با اشاره به سخنان رهبری در زمینه حمایت از هنرمندان گفت: استراتژی و راهبرد معاونت فرهنگی با پیروی از رهنمودهای رهبری تدوین شده و برای بستر سازی این راهبرد ها جشنواره ' گام اول' یک اتفاق جدی است.
وی با بیان اینکه جشنواره گام اول را به سایر جشنواره های بزرگی که در کشور انجام می شود ترجیح می دهد، اظهار امیدواری کرد که نو قلم ها توسط نهادهای مختلف حمایت شوند.
دری افزود: وزارت ارشاد در نظر دارد نوقلمان را با کتاب اولشان رها نکند و برگزاری این جشنواره یکی از حمایت های وزارت ارشاد برای نوقلمان است.
وی اظهار امیدواری کرد: در سال آینده نیز نوقلمان حوزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب هم شناسایی شوند.
معاون وزیر ارشاد ادامه داد: وزارت ارشاد علاوه بر حمایت از نوقلمان تقویت جایزه را نیز در دستور کار قرار داده است.
دری ، سوق دادند برگزاری جایزه گام اول از تهران به سایر شهرستان های کشور را در راستای تقویت جشنواره جایزه گام اول دانست.
وی همچنین بیمه اجتماعی برگزیدگان جایزه گام اول، خریداری 500 تا هزار عنوان از کتاب های برگزیدگان و حمایت خانه کتاب از چاپ دومین کتاب نوقلمان را از برنامه های حمایتی وزارت ارشاد عنوان کرد.
مدیر عامل خانه کتاب ایران نیز در این آیین سطح کیفی و کمی چهارمین دوره جایزه گام اول را قابل تقدیر دانست.
'علی شجاعی صائین' افزود: بسیاری از آثار برگزیده این دوره جز بهترین کتاب های تالیف شده هستند.
وی اظهار امیدواری کرد: نوقلمان با تلاش های بیشتر در سالهای آتی جایزه های برتر دیگری را در جشنواره های متعدد تالیف و نشر کسب نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.