پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کنفرانس خبری نمایندگان کاروان آزادی غزه در کرمان

 دست اندرکاران و نمایندگان تشکل های حزبی و سیاسی مختلف برخی کشورهای آسیایی در کاروان آزادی غزه شبانگاه پنجشنبه با حضور در کنفرانس خبری که به همت  موسسه فرهنگی مطالعاتی آستانه افق و مجمع خبرنگاران حامی قدس شریف تشکیل شده بود اعلام کردند: کاروان آزادی غزه حامل پیام صلح است

 *امروز مردم دنیا اعطاء حق آزادی فلسطینیان را دنبال می کنند 

به گزارش ایرنا، دبیرانجمن NTUA کشور هندوستان در این نشست خبری با بیان اینکه این کاروان حامل پیام صلح است گفت: اعتقاد دارم که صلح سابقه دیرینه در آسیا دارد زیرا قاره آسیا تاریخ طولانی را در مقابله با بی عدالتی و استعمار داشته است.
'آشیم روی' افزود: طی 60 سال اخیر به دلیل روابط دولت ها با رژیم اشغال گر قدس مردم برای بازگشت آزادی محروم بودند.
وی ادامه داد: مردم آسیا از هرقوم، ملت و نژاد که باشند اعتقاد دارند ک آزادی از حقوق اولیه بشر است و امروز مردم دنیا اعطاء حق آزادی فلسطینیان را دنبال می کنند.
وی با اشاره به اینکه ممکن است صهیونیست ها هر واکنشی را با مشاهده این کاروان در نزدیکی غزه داشته باشند، افزود: صهیونیست ها به خوبی می دانند طی 30 سال گذشته مردم دنیا حامی فلسطین هستند و آنها از قدرت مردم هر منطقه آگاه هستند.
این فعال اجتماعی کشور هندوستان اضافه کرد: ما همه چیز را به جان خریده ایم و این راه را برای آزاد شدن غزه ادامه می دهیم.
وی اظهار داشت: شرایط امروز تغییر کرد و جریان های مردمی بسیاری در حال شکل گیری در سطح دنیا است.
وی ادامه داد: مردم دنیا همچنین در برابر مناسبات خاص دولت ها سکوت نمی کنند. 
 

 *کاروان آزادی غزه حرکت خود را از آرامگاه رهبر آزادی خواه هند 'گاندی'  

شروع کرده است

برنده جایزه بین المللی مانیل از کشور هندوستان هم در این نشست گفت: کاروان آزادی عاملی در برقرار کردن ارتباط مردم منطقه آسیایی با یکدیگر است.
'سندیپ پانده' افزود: اعضای این کاروان به دنبال احقاق حقوق اولیه از حق آزادی انسان ها هستند.
وی با اشاره اینکه کاروان آزادی غزه حرکت خود را از آرامگاه رهبر آزادی خواه هند 'گاندی' شروع کرده است، گفت: اعتقاد داریم ایده آزادی افراد به کل دنیا تسری پیدا کند و کل دنیا باید عاری از هرگونه پیام مخاطره آمیز باشد.
وی ادامه داد: اعضای کاروان آزادی غزه عضو جریاناتی شدند که با خطراتی روبرو هستند و آنها از هر نظر خودشان را آماده کرده اند.
وی اضافه کرد: دولت هندوستان به دلیل فشارها موضع خود را در قابل غزه تغییر داده است.
پانده معتقد است: هرگونه مبارزه با جریان آمریکایی و صهیونیستی از طریق مردمی امکان پذیر است.  

 

*بایکوت کردن محصولات صهیونیستی در اندونزی نماینده انجمن صدای فلسطین از کشور اندونزی نیز در این نشست هدف خود را آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه از مساله غزه عنوان کرد و گفت: از هر ابزاری برای آگاهی دادن به جامعه بویژه قشر دانشجو استفاده می کنیم.
'ایما رحمان' تاکید کرد: جامعه، بویژه دانشجویان نباید نسبت به مسائل بی تفاوت باشند و باید در این امر فعالیت داشته باشند.
وی با بیان اینکه قبل از حضور در کاروان آزادی با دولت خود نیز دیدار داشته است، گفت: بحث بایکوت کردن محصولات صهیونیستی در اندونزی و فشار به دولت نسبت به انجام این کار در دستور کار انجمن صدای فلسطین در اندونزی است.
وی با بیان اینکه 13 نفر از مردم اندونزی در این کاروان حضور دارند از خبرنگاران خواست برای رسیدن این کاروان به غزه و انجام ماموریتشان دعا کنند.
نماینده انجمن صدای فلسطین از کشور اندونزی به سخن امام حسین(ع) که فرموده اند' هیهات من الذله' اشاره کرد و گفت: ما نیز این فرمان را در دستور کار قرار دادیم و به حرکت خود برای آزادی غزه ادامه می دهیم.
وی اشاره کرد: ما به دنبال این هستیم که از طریق جریانات مردمی برای مقابله با رژیم صهیونیستی متحد شویم و مبارزه کنیم و همچنین نباید به دولت ها اطمینان کرد.  

 

*آزدی غزه مساله یک مذهب خاص نیستیکی از اعضای مجمع سکولار و از فعالان سیاسی و اجتماعی هندوستان نیز در این نشست خبری با اشاره به استقبال مردم زاهدان وکرمان از کاروان آزادی غزه گفت: آن چیزی که طی این دو روز دیدم ستودنی است.
'سوریش خیرنار' ادامه داد: یهودیانی که ادعا می کنند در جنگ جهانی دوم مورد ظلم قرار گرفته اند چرا خودشان کمتر از 60 سال بعد از جنگ جهانی دوم همان کار را تکرار می کنند.
وی با بیان اینکه خود نیز غیر مسلمان است، تاکید کرد: مساله آزدی غزه مساله یک مذهب خاص نیست.
وی مساله غزه را بخشی از اسلام هراسی صهیونیست ها دانست که آمریکا به دنبال دامن زدن به آن است.
خیرنار اضافه کرد: اعضای کاروان آزادی غزه کفن پوشیده از خانه خود بیرون آمده اند و امیدوارند 27 دسامبر هر سال کاروان آسیایی در غزه حضور یابد.
وی با بیان اینکه یکی بودن رای ملت و دولت ها ضروری نیست، گفت: این تمایز را باید قائل شویم چرا که همین امر برای این کاروان نیز اتفاق افتاد و کاروان راه خودش را همچنان ادامه می دهد.
وی اظهار داشت: کشور پاکستان اجازه ورود اعضای کاروان آزادی به لاهور و رسیدن این کاروان به ایران را نداد اما در عوض مردم بلوچستان پاکستان اشتیاق زیادی را برای استقبال از این کاروان داشتند که با ممانعت دولت خود روبرو شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.