پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تجلیل از نخبگان فرهنگی سیاسی استان کرمان

 

شب گذشته طی مراسمی از نخبگان فرهنگی سیاسی استان تجلیل شد.

به گزارش کرنا، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در این مراسم که با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی کرمان، استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نخبگان فرهنگی سیاسی و اعضای کانون‌های مساجد استان برگزار شد، گفت: روز نهم دی ماه را خداوند روز جاودانی و ماندگاری انقلابی که منتهی به انقلاب آخرالزمان خواهد شد، قرار داد.
حمید محمدی با بیان این‌که انقلاب اسلامی در حال حاضر تمامی قلب‌ها را در جهان  فتح علمی، عقیدتی، سیاسی و اجتماعی می‌کند، گفت: در حال حاضر بالای 25 میلیون نفر شیعه در آفریقا وجود دارد؛ در حالی که تعداد آن‌ها قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسید.
وی بزرگ‌ترین خلاء در جهان را خلاء معنویت ذکر کرد و گفت: انسان امروزی به پوچی و انتهای خط رسیده است و تنها جوهره‌ی نورانی انقلاب اسلامی و شعار معنویت آن است که می‌تواند پاسخ مردم را بدهد.
وی خاطرنشان کرد: اداره‌ی معنوی جهان و اداره‌ی معنویت در جهان، دو رسالت بزرگ جمهوری اسلامی ایران است.
محمدی با بیان این‌که جریان فتنه درهم آمیختن حق و باطل در حوزه‌ی فرد و اجتماع است، گفت: در کنار هر ایمانی، فتنه‌ها خوابیده و حقیقت فتنه همیشه به دنبال ایمان است.
وی وظیفه‌نا‌شناسی‌ در حوزه‌ی شناخت وظیفه و کوتاهی در عمل به وظیفه را ریشه‌ی اصلی فتنه‌ها دانست و گفت: ریشه‌ی اصلی این دو، هوای نفس است.
وی افزود: مؤمنانی که مبتلا به وسوسه‌ شده بودند، مجموعه‌ی‌ کسانی که رسماً مخالفت خود را با انقلاب اعلام کرده بودند، مجموع کشورهای عربی و غیر عربی که از انقلاب اسلامی سودی نبرده بودند و طراحان سازمان‌های جاسوسی موصاد و سیا، چهار لایه‌ی روشن فتنه‌ی سال 88 بودند.
محمدی خاطرنشان کرد: بالغ بر پنج هزار شبکه‌ی ماهواره‌ای در اختیار جبهه‌ی فتنه‌ی سبز بود و فتنه‌گران برای فریب مردم تلاش کردند، اما مردم با فرمان‌بری از ولایت فقیه توانستند این توطئه را خنثی کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز ضمن اشاره به حماسه‌ی پرشور مردم در 9 دی ماه سال گذشته گفت: نهم دی ماه یکی از روزهای به یادماندنی در تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی است.
احمد سعیدی افزود: در طول 32 سال گذشته، معاندان و دشمنان بشریت و دشمنان اسلام با توطئه‌های متعدد، ایران اسلامی را هدف حمله‌ی خود قرار دادند، اما امت حسینی و عاشورایی با تمسک به عاشورا، تمامی توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کردند.
وی افزود: حادثه‌ای که در پی انتخابات سال 88 بروز و ظهور کرد، به دلیل تخلف انتخاباتی نبود، بلکه فتنه‌گران در صورت پیروزی نیز به بهانه‌ی شادی می‌خواستند به حیات انقلاب اسلامی پایان دهند.
وی ادامه داد: فتنه‌گران روز عاشورای سال 88 به خیابان‌های تهران آمدند و به مجالس عزای امام حسین(علیه‌السلام) تهاجم کرده و ماهیت خود را افشا کردند.
وی افزود: در پی این رخداد بود که مردم به خیابان ریختند و روز دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کردند.
سعیدی خاطرنشان کرد: در این مراسم از نخبگان، بزرگان و کسانی که در روز نهم دی ماه به میدان آمدند و از چهره‌ی فتنه‌گران و هم‌چنین کسانی که نقش هدایت‌گری در توطئه‌ی فتنه‌ی سال 88 داشتند، پرده برداشتند، تقدیر به عمل آمد.
در ادامه‌ی این مراسم از نخبگان فرهنگی سیاسی که در جریان فتنه‌ی سال 88 نقش هدایت‌گری داشتند، از جمله امام جمعه کرمان - مدیران خبرگزاریهای ایرنا- فارس - مهر - ایسنا و روزنامه حدیث کرمان و نشریه ثارالله با اهدا‌ی لوح و تندیس تقدیر به عمل می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.