پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آغاز پیش ثبت‌نام شهروندان برای آموزش شهروند الکترونیک در کرمان

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شهردار کرمان، از آغاز پیش ثبت‌نام شهروندان برای آموزش شهروند الکترونیک از صبح دیروز خبر داد.

علی اکبر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرنا گفت: فرم‌های پیش ثبت‌نام در 110 شعبه‌ی بانک‌های منتخب شامل صادرات، سپه و ملت، 30 مسجد به خصوص مساجد بزرگ سطح شهر و هم‌چنین چادرهایی که به همین منظور در میادین و سایر نقاط پرتردد سطح شهر نصب شده است، توزیع می‌شود.
وی افزود: هم‌چنین توزیع فرم‌های پیش ثبت‌نام در کلیه‌ی سازمان‌ها، شهرداری‌های مناطق و دیگر واحدهای زیر مجموعه‌ی شهرداری کرمان در حال انجام است.
وی افزود: پس از توزیع فرم‌های پیش ثبت‌نام و اطلاع از میزان مراجعه‌ی شهروندان برای دریافت فرم در مناطق و محله‌های مختلف سطح شهر، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تعیین مکان‌هایی برای برپایی همایش‌ها انجام می‌شود.
وی مرحله‌ی بعدی اجرای این طرح را شامل برگزاری همایش‌هایی با هدف توجیه و آشنایی شهروندان با نحوه‌ی برگزاری دوره‌های آموزشی، چگونگی دریافت جزوه‌ها و کتاب‌ها، چگونگی استفاده از بسته‌ها و محتویات دوره‌ها، چگونگی ارتباط با اساتید در طول دوره‌ها عنوان کرد و گفت: هم‌زمان با برگزاری همایش‌ها برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام نهایی شهروندان انجام می‌شود.
وی آغاز مرحله‌ی آموزش را از اوایل سال 1390 عنوان کرد و گفت: شهروندان در این طرح، پنج موضوع اصلی شامل آشنایی با رایانه و نرم‌افزارهای کاربردی متداول، زبان انگلیسی، بانک‌داری الکترونیکی، شهروند الکترونیک و چگونگی استفاده از خدمات دستگاه‌ها و اداره‌ها و دوره‌ی ویژه‌ی کارآفرینی و فعالیت‌های اقتصادی را فرا می‌گیرند.
احمدی گفت: همه‌ی اقشار جامعه( گروه سنی 12 تا 75 سال) که خواندن و نوشتن بلد باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
وی با بیان این‌که دوره‌های آموزشی برای اجرای این طرح شش ماهه است، افزود: فراگیری این دوره‌ها نقش موثری در بهره‌گیری افراد از خدمات مختلف ارگان‌ها، سازمان‌ها و اداره‌های مختلف  به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی دارد که این مسئله کاهش حجم ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی را در پی خواهد داشت.
وی گفت: افرادی که دوره‌ها را قرا می‌گیرند، مدرک معتبری از دانشگاه تهران به عنوان شهروند الکترونیک به آن‌ها ارائه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.