پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برگزاری اولین گردهمایی خبرنگاران بحران در استان کرمان

ولین گردهمایی خبرنگاران بحران جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، صبح دیروز در کرمان برگزار شد

ه گزارش کرنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در اولین گردهمایی خبرنگاران بحران جمعیت هلال‌احمر استان که با حضور مدیرکل روابط‌عمومی‌های جمعیت‌ هلال‌احمر کشور برگزار شد، گفت: چهار مرکز لرزه‌نگاری در استان کرمان آماده‌ی افتتاح است و سه مرکز دیگر نیز در مرحله‌ی پی‌گیری نهایی برای ساخت هستند.
جواد کمالی در ادامه از راه‌اندازی سه دستگاه پیش‌بینی زلزله در استان کرمان خبر داد و افزود: مرکز امداد جنوب شرق، یکی از نقطه‌های بسیار حساس در کشور است.
وی گفت: خبرنگاران در زمان بروز حوادث باید نقاط ضعف و قوت مدیران بحران را تحلیل کنند و نتیجه را به مسئولان کشوری و استانی ارائه دهند.
وی با اشاره به این‌که نقش خبرنگاران در مدیریت بحران بسیار مهم و تاثیرگذار است، افزود: خبرنگاران رسانه‌ها باید در زمان بروز حوادث نیازهای منطقه‌ی آسیب‌دیده را به تصویر بکشند.
مدیرکل روابط‌عمومی‌های جمعیت هلال‌احمر کشور نیز در این مراسم گفت: تشکیل تیم خبرنگاران بحران در استان کرمان به عنوان حادثه‌خیزترین استان کشور، کار بسیار مهم و ارزشمندی است.
حامد طاهر جبلی با بیان این‌که وجود دو هزار نیروی آموزش‌دیده و متخصص جمعیت هلال‌احمر در استان کرمان، آمار خوبی است و در هیچ استانی از کشور این تعداد نیروی متخصص در این زمینه وجود ندارد، افزود: اما با توجه به حادثه‌خیز بودن استان کرمان، باید نیروهای بیش‌تری در جمعیت هلال‌احمر آموزش داده شوند.
وی افزود: اطلاع‌رسانی شفاف در حوادث، باعث جلوگیری از شایعات می‌شود و خبرنگاران باید از حاشیه‌سازی در حوادث جلوگیری کنند.
وی گفت: از 14 نوع حادثه‌ی شناخته‌شده در جهان، 12 نوع آن در کشور ایران اتفاق می‌افتد که نقش رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف حوادث بسیار مهم است.
در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: استان کرمان رتبه‌ی اول کشور را در وقوع زلزله دارد و به همین دلیل راه‌اندازی تیم خبرنگاران بحران در این استان ضروری بود.
کاووس محمودی افزود: در زلزله‌ی ریگان که در فاصله‌ی 400 کیلومتری کرمان به وقوع پیوست نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر ظرف دو ساعت بعد از وقوع زلزله خود را به منطقه‌ی زلزله‌زده رساندند و امدادرسانی را آغاز کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.