پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

امروز/ طوفان حرفهای دکتر کردوانی درجشنواره کلوت های شهداد

درحالی که صبح امروز  بازار تعریف وتمجید وسپاس از یکدیگر درجشنواره کلوت های شهداد داغ بود دکتر پرویز کردوانی با سخنانی انتقاد آمیز ، در جشنواره کلوت های شهداد، طوفان به پاکرد. طوفانی که در نهایت به قطع چند دقیقه ای پخش مستقیم این مراسم از برنامه های تلویزیون کرمان انجامید.


به گزارش کرمان نیوز به نقل از وبلاگ شهدادنیوز  دکتر پرویزکردوانی درسخنانی با توضیح معانی کویر،بیابان، دشت ، یاردانگ و کلوت از برگزارکنندگان جشنواره ،مسئولان ومردم خواست این واژه ها رابه درستی به کارببرند. وی گفت:باید به جای کویرلوت از اصطلاح بیابان لوت استفاده کنیم . استاد دانشگاه تهران کویر دانستن یک منطقه رامنوط به وجود نمکزاردرآنجا دانست.

وی دربخش دیگری از سخنانش معرفی تپه کندم بریان به عنوان گرم ترین نقطه کره زمین به نقل ازوی رازیر سوال برد و گفت:من هیچ گاه از گندم بریان به عنوان گرم ترین نقطه کره زمین نام نبرده ام وی ادامه داد:درگندم بریان حیات وجود دارد وحتی حیواناتی درآن زندگی می کنند وی با اشاره به تحقیقات خود وبا استناد به مطالعات سازمان ناسا،اعلام کرد: گرم ترین نقطه کره زمین در75 کیلومتری شرق شهداد قراردارد که دما درآن به بیش از70درجه سلسیوس می رسد. وی با انتقاد از کسانی که با ساختن برنامه های تلویزیونی از قول وی گندم بریان رابه عنوان گرم ترین نقطه کره زمین اعلام کرده اند خواستار اصلاح این موضوع شد. وی همچنین از برگزاری جشنواره درمحل کمپ گردشگری انتقاد کرد و گفت:بهتربود جشنواره درمیان کلوت ها برگزارمی شد .وی گفت:اینجاجشنواره رابرگزارکرده اید که چه چیزی نشان مردم بدهید. کردوانی خود را مورد تایید رهبری دانست  و گفت کاری به احمدی نژادُ موسوی هاشمی مرعشی و...ندارد.درحالی که کردوانی درحال صحبت بود ، تلویزیون سخنان وی را قطع کرد.

وی بااشاره به ظرفیت های گردشگری شهداد وبیابان لوت وبا برشمردن برخی فعالیت های گردشگری درکشورهای حاشیه خلیج فارس خواستار توسعه زیر ساخت های گردشگری در منطقه شهداد شد.کردوانی همچنین خواستار ایجاد زیرساخت های گردشگری در محدوده کلوت ها و گرم ترین نقطه کره زمین شد.

بخشی ازسخنان کردوانی با واکنش استاندارکرمان همراه بود نجارپس از کردوانی ، پشت میکروفن رفت و برگزاری جشنواره درمحل کمپ را به دلیل وجود امکانات و زیرساخت ها دانست. وی با گلایه از کردوانی گفت:بهتربود ایشان برخی از این صحبت ها را به خودمان می گفت وما هم بررسی و رسیدگی می کردیم.وی با اشاره به شخصیت و جایگاه  دانشگاهی کردوانی، گفت:انتظارمی رفت ایشان به معرفی جاذبه ها و ویژگی های منطقه شهداد وبیابان لوت بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.