پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

"فاطمه ها" کوچکترین کتابخانه کشور

به گزارش کرمان نیوز به نقل از وبلاگ  "احمد یوسف زاده " (صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه رودبارزمین ) در روستای دهکهان کتابخانه ای منحصر به فرد وجود دارد که موسس آن اسمش را گذاشته «کتابخانه فاطمه ها» . این کتابخانه در بدو تاسیس یعنی چند ماه پیش فقط سه عضو داشته است. فاطمه شجاعی، فاطمه میرشکاری و فاطمه جعفری.
هفته گذشته شبکه مستند سیما فیلمی از فاطمه ها و کتابخانه کوچکشان پخش کرد. فیلمی که سازنده آن یکی از جوانان دهکهان است. فرزاد میرشکاری، موسس همان کتابخانه که رفته رفته دارد شهرت فرا مرزی هم پیدا می کند.
فرزاد جوان کتابخوانی است و به زادگاهش فوق العاده علاقه مند است. او در احوال یک یک مردم روستایش دقیق شده است و راز و رمز فراز و فرود مردم اطرافش را می داند. مثلا فرزاد می داند که تعداد مبتلایان به مواد مخدر در روستایشان چند نفر و در چه گروه سنی هستند. او حتی بررسی کرده است که چرا جوانان نسل سومی روستایش از آسیب های اجتماعی به نسبت نسل های قبل بیشتر مصون مانده اند. او می داند از میان مبتلایان چند نفر واقعا مبتلا و چند نفر در شرف مبتلا شدن هستند و از همه مهمتر اینکه فرزاد خوب می داند برای نجات نسل آینده از آسیب های اجتماعی باید آنها را با کتاب و فرهنگ کتابخوانی آشنا کند. برای این کار او به امید روزهای آفتابی تر، کتابخانه فاطمه ها را با تعداد محدودی کتاب و در قدم اول با تنها سه عضو تاسیس کرده است.

ما ۲۷۰ جلد کتاب برای کتابخانه فاطمه ها هدیه کردیم . گزارشی هم در رودبارزمین چاپ کردم و از مردم خواستم کتاب های اضافی بچه هایشان که حالابزرگ شدن را برای فاطمه ها بفرستن . استقبال خوبی هم شد . شما هم اگه دوست دارید در این کار خیر شرکت کنید به این ادرس بروید و با موسس کتابخانه مکاتبه کنید.

http://www.kfatemeha.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.