بازتاب سخنان رئیس جمهوری در رسانه‌های جهان

سخنان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بازتاب گسترده ای در رسانه‌های معتبر جهانی داشت.

به گزارش کرمان نیوز ای بی اس با اشاره به سخنان احمدی نژاد نوشت: رئیس جمهور ایران آمریکا را متهم به سوء استفاده از قدرت خود در شورای امنیت سازمان ملل کرد. به گفته این شبکه خبری، احمدی نژاد افزود: آمریکا با سیاست فزون طلبی خود از قدرتش در سازمان ملل به نفع خود و هم پیمانانش استفاده می کند.
در ادامه این گزارش آمده است: احمدی نژاد تصریح کرد که فعالیت‌های هسته ای ایران شفاف و صلح آمیز و زیر نظر بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای می باشد و دولتش به تعهد خود به پیمان منع تکثیر سلاح هسته ای پایبند است.

سی بی اس نیز در گزارش خود با پوشش بخشی از سخنان رئیس جمهور نوشت: احمدی نژاد از حضور نیروهای آمریکایی در عراق انتقاد کرد و گفت که چندین سال است که اشغال در کشورها از جمله عراق اتفاق افتاده است و سه سال است که ادامه ‌دارد. این شبکه خبری در ادامه نوشت: احمدی نژاد تاکید کرد که فعالیت‌های هسته ای کشورش بسیار شفاف و صلح آمیز و زیر نظر آژانس بین المللی هسته ای است.

شبکه سی ان ان نیز با اشاره به انتقاد محمود احمدی نژاد از بروز جنگ در لبنان نوشت: در نتیجه جنگ ۳۳‬روزه رژیم صهیونییستی علیه مردم لبنان حدود یک میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر آواره شدند. احمدی نژاد در این نشست با اشاره به پیشینه تاریخی وضعیت پر آشوب فلسطین گفت: به بهانه حمایت از بخشی از بازماندگان جنگ، سرزمین فلسطین را با جنگ و تجاوز و آواره کردن میلیونها نفر از ساکنان بومی اشغال کردند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: برخی از اعضای شورای امنیت عملا در مسیری حرکت می‌کنند که فرصت لازم را برای متجاوز فراهم آورند.

انترنشنال هرالد تریبیون نیز نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران استفاده ابزاری از شورای امنیت را تهدید بسیار نگران‌کننده ای دانست و گفت که بعضی از اعضای دائم شورای امنیت در منازعات بین‌المللی به راحتی دیگران را تهدید می‌کنند. این نشریه در گزارش خود از نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل افزود: احمدی نژاد تصریح کرد که فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز و شفاف است.

شبکه خبری بی بی سی نیز نوشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده و بریتانیا را سرزنش کرد.در ادامه این گزارش آمده است: محمود احمدی نژاد با انتقاد از حضور نیروهای آمریکا و انگلیس در عراق٬ استفاده ابزاری از حق وتو در شورای امنیت را نگران کننده توصیف کرد.

نشریه تلگراف نیز گزارش داد: رئیس جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌های خصمانه و منفعت طلبانه بریتانیا و آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت که این دو کشور از حق وتو خود سوء استفاده می کنند.

شبکه الجزیره نیز نوشت: محمود احمدی نژاد در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران شفاف و با اهداف صلح طلبانه انجام می شود. این شبکه خبری در ادامه گزارش خود افزود: رئیس جمهوری ایران گفت که آمریکا و متحدانش با استفاده ابزاری از جایگاه خود در شورای امنیت سازمان ملل کشورهای دیگر را وادار به تحریم ایران به ادامه فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای خود می کنند.

آسوشیتد پرس نیز از نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گزارش داد: محمود احمدی نژاد از شفاف و صلح آمیز بودن فعالیت ها هسته ای کشوش دفاع کرد. رئیس جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن هرگونه سیاست خصمانه افزود: بسیاری از مناسبات جهانی تحت فشار برخی از قدرتمندان، غیرعادلانه و تبعیض آمیز است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: رئیس جمهوری اسلامی ایران از حق برخورداری کشورش از انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع کرد و آمریکا و انگلیس را به سوء استفاده از نفوذ خود در سازمان ملل محکوم کرد.

بنابراین گزارش محمود احمدی نژاد حضور انگلیس و آمریکا در عراق را عامل اصلی بی ثباتی و وجود ناامنی در این کشور دانست و اظهار داشت: این فاجعه عظیمی است که در تاریخ کمتر اتفاق افتاده ‌است.

رویترز نیز در یک پوشش خبری مشابه نوشت: محمود احمدی نژاد با حضور در جایگاه مخصوص دولت واشنگتن را به ممانعت از حمایت جهانی از فعالیت‌های هسته ای ایران محکوم کرد و تصریح کرد که فعالیت هسته ای کشورش شفاف و صلح آمیز و زیر نظر بازرسان آژانس اتمی است.