بحران خشکسالی عمده ترین مشکل روستاهای جنوبی است

نماینده مردم زرند و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بحران خشکسالی، منازل نیمه تمام روستائیان و برخوردن ساختار مسکونی را به عنوان سه مشکل اساسی روستاها دانست.

به گزارش کرمان نیوز   به نقل از ستاد اطلاع رسانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی، حسین امیری اظهار داشت: منازل مسکونی نیمه تمام روستائیان و برهم خوردن ساختار روستاها بر اثر ادغام منازل مسکونی با چراگاه‌های دام‌ها از جمله مشکلاتی هستند که محرومیت روستاها را تشدید می‌کنند.

وی در ادامه فعالیت‌های داوطلبانه جوانان در طول تابستان در روستاها را موجب رفع این محرومیت‌ها دانست و افزود: فعالیت جوانان در طرح‌های آبخیزداری و کار کردن روی چشمه‌ها و قنوات مشکلات خشکسالی را تا حدود زیادی مرتفع کرده است.
امیری ادامه داد: جوانان در ادامه اردوهای هجرت می‌توانند احداث منازل مسکونی روستائیان که به دلیل کمبود اعتبارات، توسط بنیاد مسکن نیمه کاره رها شده را به اتمام برسانند و همچنین با فرهنگ سازی در روستاها می‌توانند از بر هم خوردن ساختار آنها جلوگیری کنند. 
این  مجلس با تشریح ضرورت فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم از جمله اردوهای هجرت، تصریح کرد: همیشه نباید منتظر بمانیم که کارها در چارچوب تشکیلات اجرائی و توسط دستگاه‌ها انجام شود، چون بسیاری از امور هستند که متولی خاصی ندارند و فعالیت‌های داوطلبانه و جهادی را می‌طلبند.