زادسر: رئیس جمهور نمره وزیر کشاورزی را اعلام کند
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا امروز متوجه چگونگی بررسی عملکرد وزیران توسط رئیس جمهور نشده ایم تصریح کرد: نمی دانیم این بررسی ها به کجا رسید. به عنوان مثال نمره آقای وزیر جهاد کشاروزی که آن را ضعیف ترین وزیر می دانم از نظر رئیس جمهور چند است؟

به گزارش کرمان نیوز   علی زادسر یکی از امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "مهر"، با بیان اینکه از ابتدا هم معتقد به مصلحت اندیشی در رای اعتماد به وزرای کابینه احمدی نژاد بودم اظهار داشت: شناخت نمایندگان از وزرای پیشنهادی بسیار کم بود و بنده جزو کسانی بودم که اعتقاد داشتم باید براساس مصلحت رای داد و هم اکنون هم از آن نظر دفاع می کنم.

وی افزود: مجلس باید به احترام آرای ملت به رئیس جمهور منتخب به همه وزرای معرفی شده از سوی رئیس جمهور رای دهد، همچنان که پس از دوم خرداد این نظر را داشتم زیرا منتخب ملت سعی می کند بهترین یاران خود را به مجلس معرفی کند.زادسر با بیان اینکه با این منطق معتقد بودم که مجلس باید به همه وزرا رای دهد، تصریح کرد: اما مجلس با این دیدگاه عمل نکرد و حتی یه یک وزیر پس از چهار بار رای داد. برای آنکه دولت به موقع کار خود را شروع کند و کسی نتواند به مجلس این اتهام را وارد کند که مجلس قصد کارشکنی دارد معتقد بودم باید به همه وزرا رای داده می شد.

نماینده جیرفت خاطرنشان کرد: نظر دیگری به آن اعتقاد داشتم این بود که به دولت 6 ماه فرصت دهند اگر کسی ضعیف عمل کرد به رئیس جمهور اعلام کنند و اگر رئیس جمهور وارد عمل نشد آنگاه مجلس از طریق استیضاح وارد عمل شود.عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه در زیر امضاء طرح استیضاح وزیر کشاورزی نوشته ام " به رغم عدم امید به استیضاح، به علت اینکه ایشان را ضعیف ترین عضو کابینه می دانم استیضاح را امضاء می کنم"، گفت: با توجه به تجربه ای که از استیضاح وزرا دارم، تا در عمل نبینم باور نمی کنم برای بهبود وضعیت و رفع مشکلات و نقاط ابهام این استیضاح به نتیجه برسد.

زادسر با اشاره به برکناری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جیرفت که از منصوبان اسکندری است، خاطرنشان کرد: وزیر کشاورزی بدون دلیل و به شکلی عجیب و غریب رئیس سازمان کشاورزی جیرفت را پس از 8 ماه برکنار کرد در حالیکه به کارآمدی وی آشنا بود، به یکباره ساعت 10 شب با وی تماس گرفته می شود و از او می خواهند ساعت 7 صبح روز بعد در مراسم تودیع خود شرکت کند.

وی این شیوه را بسیار تلخ خواند و گفت: چنین روشی در عزل یک مدیر ارشد تاکنون سابقه نداشته است و اسکندری با مدیر منصوب خود چنین برخوردی کرد.