سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها به استانداری‌ها ملحق شد

"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری روز دوشنبه دستور الحاق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانها به استانداری‌های سراسر کشور را صادر کرد.


به گزارش کرمان نیوز   دستورالعمل رییس جمهوری، خطاب به "پرویز داودی" معاون اول رییس جمهوری، "فرهاد رهبر" معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و "مصطفی پورمحمدی" وزیر کشور و بر اساس اصل ‪ ۱۲۶‬قانون اساسی صادر شد.

دستور رییس جمهوری، به منظور تمرکززدایی، تسریع در امور استانها، پیشرفت در امر سازندگی و عمران استانها صادر شده است.

اصل ‪ ۱۲۶‬قانون اساسی صراحت دارد که "رییس جمهوری مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیما به عهده دارد و می‌تواند اداره آنها را به عهده دیگری بگذارد". متن کامل دستورالعمل رییس جمهوری به شرح زیر است:
جناب اقای دکتر داودی
معاون اول محترم رییس جمهوری
جناب اقای دکتر رهبر
معاون محترم رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای پورمحمدی
وزیر محترم کشور
با سلام
به منظور تمرکززدایی، تسریع در امور استانها و پیشرفت در امر سازندگی و عمران استانها و حسن اجرای امور، با استفاده از اختیارات اصل ‪ ۱۲۶‬قانون اساسی مقرر می‌دارد:
‪ - ۱‬سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استان، زیر مجموعه استانداری تعریف شود.

‪ - ۲‬ساختار جدید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد مشترک وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب رییس جمهوری می‌رسد و تا آن زمان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استان با همه پست‌های سازمانی زیر مجموعه استانداری قرار می‌گیرد و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان معاون استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام وظیفه خواهند کرد.

امید است استانداران محترم با اغتنام فرصت تمام همت و توان خویش را نسبت به تنسیق امور و تسری در برنامه‌ریزی و اجرای آن در رفع نیازها و پیشرفت استان مطابق برنامه پنج ساله و افق چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله به کار گیرند.

محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران