هشدار یک مقام مسوول نسبت به عرضه پوشاک نامناسب

مدیر نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی کرمان نسبت به تولید و عرضه پوشاک و لباسهای مغایر با شئونات اسلامی به تولیدکنندگان و فروشندگان هشدار داد.

به گزارش کرمان نیوز  سرهنگ حبیب‌الله شفیعی  به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در راستای مبارزه جدی با ناهنجاریهای اجتماعی با اینگونه افراد به شدت برخورد خواهد شد. وی افزود: فروشندگان و تولیدکنندگان مجاز به عرضه پوشاک استاندارد از نظر قد، اندازه، رنگ، دارای شناسنامه با فاکتور خرید و فروش می‌باشند.

او گفت: اما در عین حال آنان باید از به نمایش گذاشتن پوشاک نامتعارف و استفاده از مانکنهای نامناسب در معرض دید عموم خودداری کنند. وی تولید و عرضه مانتوهای کوتاه، چسبان و بدن‌نما با چاکهای غیرمتعارف، شلوارهای تنگ و گتری و فروش لباسهای نامتعارف را در ملاء‌عام از مصادیق ناهنجاری و خلاف مقررات و ضوابط و ممنوع اعلام کرد.

او همچنین عرضه و فروش لباسهایی با تصاویر مبتذل و خلاف عفت عمومی جامعه، استفاده از مانکنهای نامتعارف با پوشش نامناسب، عرضه و فروش شالها و روسریهای نازک و بکارگیری مردان در فروشگاههای ویژه بانوان را ممنوع دانست. مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی فرمانده انتظامی استان کرمان بر رعایت شئونات اسلامی توسط فروشندگان نیز تاکید کرد و گفت: واحدهای صنفی پوشاک حق به نمایش گذاشتن پاپیون و کراوات را در دید عموم ندارند.