عامل اصلی بمب‌گذاری زاهدان اطلاعات جدیدی راافشا کرد

یک مقام مسوول در سیستان و بلوچستان گفت: عامل اصلی بمب‌گذاری روز چهار- شنبه زاهدان اطلاعات جدیدی از توطئه‌های آمریکا برای‌ایجاداختلاف و فتنه قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان افشا کرد.

به گزارش کرمان نیوز  وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، روز جمعه به ایرنا افزود: فرد دستگیر شده در اعترافهای خود گفت که گروهک تروریستی جندالله هیچگونه سازماندهی و تشکیلاتی در داخل ایران و به خصوص سیستان و بلوچستان نداردواعضای آن افراد شروری هستند که توسط سرویسهای خارجی جذب شده و آموزش خرابکاری می‌بینند.

وی اضافه کرد:این عامل بمب‌گذاری اعتراف کرد افرادی که به ما آموزش بمب- گذاری و ترور می‌دادندبه‌زبان انگلیسی صحبت می‌کردند ومترجمان‌آنان که زبان فارسی داشتند، به احتمال از اعضا گروهک منافقان بودند.

این مقام مسوول به نقل از متهم دستگیر شده گفت: راهپیمایی گسترده ‪۲۲‬ بهمن و حضور اهل سنت در کنار اهل تشیع سبب نگرانی و ناخرسندی آمریکاییها شد و برای برهم زدن این وحدت و همدلی تصمیم گرفتند که چند اقدام خرابکاری در سیستان و بلوچستان انجام دهند.

این مقام مسوول افزود: بر اساس اعتراف دستگیرشدگان، قرار بوده است این افراد پس از بمب‌گذاری و شهادت تعدادی از شهروندان، اقدام به ترور برخی از مولوی‌های اهل سنت و سران طوایف کنند تا از این طریق فتنه قومی و مذهبی در استان و حتی کشور ایجاد شود.

او ادامه داد: عامل بمب‌گذاری اظهار کرد که "من فکر نمی‌کردم مردم به ما حمله کنند زیرا ما را توجیه کرده بودند که مردم با شما هستند اما پس از انفجار، بر خلاف انتظار،مردم به سوی ما حمله کردند و پس از ضرب و شتم زیاد من را تحویل ماموران دادند."
عامل اصلی بمب‌گذاری بلوار ثارالله زاهدان که منجر به شهادت ‪ ۱۱‬نفر و مجروح شدن ‪ ۳۱‬تن از کارمندان سپاه پاسداران، بسیجیان و مردم عادی شد، در اعترافهای خود که پنجشنبه شب از سیمای مرکز سیستان و بلوچستان نیز پخش شد، گفت: "مدتی قبل از طریق یکی ازکشورهای همسایه برای اقدامهای تروریستی و خرابکاری وارد زاهدان شدم."
وی که خود را"نصرالله شنبه‌زهی" معرفی کرد،افزود: "در سه عملیات تروریستی شامل سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو برای انجام اقدامهای تروریستی و قتل راننده آن، ترور چهار مامور انتظامی در تقاطع بزرگمهر و بلوار معلم و بمب گذاری در بلوار ثارالله و شهادت کارمندان سپاه و مردم، شرکت داشتم." این متهم اصلی ناامنی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی گفت:"به ما گفته بودند بعد از هر عملیاتی مبالغ زیادی پول به شما می‌دهیم."
در اقدامی تروریستی که چهارشنبه گذشته در بلوار ثارالله زاهدان بوقوع پیوست، ‪ ۱۱‬نفر از کارمندان سپاه پاسداران، بسیج و مردم عادی شهید و ‪۳۱‬ نفر مجروح شدند.

درپی‌این حادثه گروهک تروریستی موسوم به جنبش مقاومت مردمی‌ایران (جندالله) که پیشتر در عملیاتهای خرابکارانه خود بسرعت مسوولیت این اقدامها را بر عهده می‌گرفت، در عملیات چهارشنبه با پنج ساعت تاخیر مسوولیت این انفجار را پذیرفت.

بدنبال حادثه غیرانسانی چهارشنبه گذشته با هوشیاری مردم و اقدام سریع ماموران انتظامی و امنیتی سیستان و بلوچستان چند نفر از عوامل اصلی بمب گذار دستگیر شدند.

با اعترافهای این افراد روز گذشته دو خانه تیمی محل نگهداری سلاح و مهمات جنگی برای انجام عملیاتهای خرابکارانه به همراه اسناد و مدارک متعلق به اشرار گروهک تروریستی موسوم به جندالله شناسایی و کشف شد.