رفع فیلتر سایت «بازتاب» با حکم دیوان عدالت اداری
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سایت بازتاب، با حکم دیوان عدالت اداری دستور لغو انسداد و رفع فیلترینگ سایت خبری «بازتاب» صادر و این پایگاه اطلاع رسانی بازگشایی شد.
این گزارش می‌افزاید: بنابر حکم شعبه سوم دیوان عدالت اداری که طی دادنامه شماره 1/4534 مورخ 26/12/85 صادر شده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موظف است کلیه اقدامات اجرای مبنی بر غیرقانونی اعلام کردن سایت «بازتاب» و انسداد این سایت را متوقف و نسبت به بازگشایی آن اقدام کنند.
بنابر این گزارش، در متن دادنامه مذکور آمده است: در خصوص درخواست شاکی مبنی بر صدور دستور موقت بر جلوگیری از اقدامات اجرایی نسبت به اطلاعیه صادره از حوزه معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی دائر بر ممنوعیت فعالیت سایت بازتاب باتوجه به اوراق و محتویات پرونده و دلایل ابرازی و اسناد و مدارک موجود در آن درخواست شاکی موجه تشخیص و مستنداً به ماده 15 قانون دیوان عدالت اداری، دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی نسبت به آن تا رسیدگی و تعیین تکلیف نهایی صادر و اعلام می گردد.
این گزارش حاکی است؛ بنابر این دستور قضایی سایت بازتاب از مورخ 28/12/85 بازگشایی گردیده و در صورتی که کاربران سایت بازتاب برای دسترسی به این سایت، با مشکل رو به رو می شوند می‌توانند به آدرس www.baztabnews.net به این سایت مراجعه کنند.