روادید رئیس جمهوری ایران برای سفر به نیویورک صادر شد
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز از صدور ویزاهای رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی برای سفر به نیویورک خبر داد.

 به گزارش کرمان نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، شون مک کورمک گفت : ایالات متحده امروز جمعه ویزاهای محمود  احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران و هیئت همراه وی را برای سفر به نیویورک و حضور در سازمان ملل متحد تحویل داده است.

خبرگزاری فرانسه  این خبر را به صورت فوری آورده است و هنوز مشخص نیست که ویزاهای رئیس جمهوری و هیئت همراه به چه طرفی تحویل داده شده است.

این در حالی است که عباس عراقچی معاون بین الملل و حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته بود : با وجود طی مراحل اداری و قول‌های رسانه‌ای که مقامهای آمریکایی درباره صدور روادید هیئت ریاست جمهوری ایران داده بودند تا این لحظه ویزاهای ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه صادر نشده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است برای دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت به نیویورک سفر خواهد کرد؛ اعضای دائم شورای امنیت شب گذشته درباره پیش نویس قطعنامه ای که تغییرات بسیار ناچیزی در آن اعمال شد و به پیشنهادهای سه عضو غیر دائم این شورا یعنی آفریقای جنوبی، اندونزی و قطر هم هیچ اعتنایی نکردند؛ به توافق دست یافتند؛ قرار است فردا شنبه درباره این پیش نویس رای گیری انجام شود.