نباید خط و راه امام خمینی (ره) فراموش شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: قرنها طول می‌کشد تا جهان شخصیتی همانند امام خمینی (ره) را به خود ببیند.

به گزارش کرمان نیوز به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید "یحیی جعفری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان به اندیشه، تفکر و شخصیت والای امام راحل پرداخت و افزود: نباید خط و راه امام خمینی (ره) فراموش شود.

وی گفت: خط امام راحل یعنی خط اسلام، خط امام راحل یعنی خط پیغمبر(ص) و امام زمان (عج) است و ما باید در این مسیر به راه خود ادامه دهیم.

وی در ادامه از خرداد به عنوان ماه بزرگ و ارزشمند برای انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: هرچند ‪ ۱۴‬خرداد سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی است اما ‪ ۱۵‬خرداد سالروز قیام خودجوش ملت ایران در حمایت از مرجعیت و روحانیت است.

امام جمعه کرمان با بیان این که همه مردان بزرگ عالم که پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده‌اند دارای صفات عالیه بوده‌اند که یکی از آنها عزم و اراده آنها است، گفت: در زمانی که همه دنیا از شاه طرفداری می‌کردند، حضرت امام فرمودند ما به تکلیف خود عمل می‌کنیم و با عزم راسخ خود، حکومت جور و ستم شاهنشاهی را سرنگون کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری در ادامه با اشاره به تدبیر و هوشمندی امام راحل در پیش بینی وقایع سیاسی، گفت: حضرت امام سه سال قبل از فروپاشی شوروی سابق این واقعه را در نامه‌ای به "گورباچف" رهبر کمونیست اتحاد جماهیر شوروی گوشزد کرده بودند.

امام جمعه کرمان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه، افزود: مشکل دنیا امروز شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی می‌باشد.

وی گفت: کمتر کشوری مثل ایران پیدا می‌شود که با اراده قوی و تصمیم خلل- ناپذیر در مقابل آمریکا ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری همچنین به پیروزی‌های شیرین حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: حزب الله لبنان افسانه شکست ناپذیری اسرائیل غاصب را درهم شکست.

او ادامه داد: وقتی که یک گروه چریکی چهار، پنج هزار نفری ارتش صهیونیسم را به زانو درمی‌آورد چرا برخی از سران دولتهای اسلامی از اسرائیل واهمه دارند.