تحریف آشکار بیاینه نهاد ریاست جمهوری
چند روزنامه منتقد دولت در اقدامی سوال برانگیز بیانیه مدیر کل امور رسانه‌های نهاد ریاست جمهوری را تحریف کردند. در حالی که در بیانیه مذکور از ابراز تمایل رییس جمهور برای فراهم شدن فرصتی جهت گفتگوی مستقیم و صریح و صمیمی برای اطلاع از دیدگاه‌های امضاکنندگان نامه سرگشاده ‪۵۷‬ اقتصاد دان درباره انتقادات آنها نسبت به مسائل اقتصادی سخن به میان آمده روزنامه‌های منتقد دولت با انتخاب عنوان‌هایی مانند : "آمادگی رییس جمهور برای مناظره با منتقدان اقتصادی" فرصت گفتگو و شنیدن نقطه نظرات این افراد را "مناظره" معنا کردند. برخی از روزنامه‌ها نیز پارا فراتر گذاشته و با درج علامت نقل قول مستقیم (:) نوشتند: "رییس جمهور: با اقتصاد دانان مناظره می‌کنم"، "احمدی نژاد: آماده مناظره با اقتصاد دانان هستم" و ... این در حالی است که بحث مناظره که همانطور که از عنوان آن پیداست که معمولا باید در منظر دیگران باشد، حتی به صورت تیتر استنباطی هم قابل برداشت نبوده و خلاف اخلاق حرفه ایست.

نکته جالب دیگر اینکه نامه‌ای که مخاطب آن رییس جمهور بوده هنوز به نهاد ریاست جمهوری وصول نشده و به رغم پیگیری نهاد ریاست جمهوری اصل این نامه که پیش از این توسط رسانه‌های بیگانه و بعضی نشریات در داخل کشور منتشر شده به دست نیامده است.

پیش از این نیز در موردی مشابه نامه‌ای منسوب به ‪ ۵۴‬نفر خطاب به وزارت کشاورزی منتشر شده بود که به گفته وزیر کشاورزی تلاش آن وزارت خانه برغم پیگیری‌های فراوان برای دستیابی به اصل نامه ناکام ماند و حتی بعد از اطلاع از نام کسانی که نامشان به عنوان تاییدکنندگان نامه منتشر شده ب‌ود، هیچکدام حاضر نشدند نقطه نظراتشان را از نزدیک با وزیر کشاورزی در میان گذارند.