به مناسبت درگذشت همسر فداکار مرحوم افضلی پور
به مناسبت درگذشت بانو فاخره صبا همسر مرحم مهندس افضلی پور بنیان گذار دانشگاه کرمان از سوی رئوسای فعلی و سابق دانشگاههای کرمان پیام تسلیتی صادر شد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر،در این پیام آمده است:خبر درگذشت بانوی پاک نهاد فاخره صبا عموم دانشگاهیان را متاثر و متالم نمود و همه دوستداران دانش و معرفت را در اندوه و ماتم فرو برد.

در ادامه این پیام آمده است:بانوی بزرگواری که پابه پای همسر عالی همتش مرحوم مهندس افضلی پور چراغ پر فروغ دانشگاه را در کرمان بر افروخت و پس از او نیز تا پایان زندگی حتی در روزهای بیماری همواره به یاد عظمت دانشگاه و دانشگاهیان چون شمعی در سوز و گداز بود.

بی شک نام نیکی مرحومه فاخره صبا چ گاه از حافظه تاریخ پرافتخار سرزمین ما محو نمی شود و نقش نجابت و مروت او و همسرش در لوح دانشگاه ماندگار خواهد بود.

لازم به ذکر است این پیام از سوی دکتر امیری خراسانی رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان و دکتر زاهدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همچنین رئوسای سابق دانشگاههای کرمان،دکتر میرزایی،دکتر ایران پناه،دکتر حسینی،دکتر رجایی خراسانی ،دکتر رضوی،دکتر بارانی ،دکتر شریفی،دکتر رستمی ابوسعیدی،دکتر اکبری و دکتر مصطفوی صادر شده است.

همچنین از سوی دکتر کامیاب رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز پیام تسلیتی در این زمینه صادر شده است .

در این پیام با اشاره به خدمات مرحوم مهندس افضلی پور و تلاشهای بانو فاخره صبا در ایجاد دانشگاه در کرمان در گذشت این یار با وفا و همسر دانش دوست و هنرمند را به جامعه دانشگاهی استان تسلیت و مراتب همدردی خود را با بازماندگان این خانواده علم دوست اعلام داشته است.