تابناک آمد

سایت خبری تحلیلی تابناک http://www.tabnak.ir/  در پی بسته شدن سایت بازتاب آغاز به کار کرد . این رخداد مهم را به همه دست اندرکاران این سایت تبریک می گویم .

در یادداشتی در این سایت با عنوان   چرا تابناک ؟   به قلم امیرعلی امیری  آمده است :

ماه رمضان امسال هم گذشت و هر یک از ما، بسته به میزان تلاش و نیت خالصی که در این ماه مبارک از خود نشان داده، بهره‌ای متفاوت از آن برده است. این ماه برای برخی، فرق چندانی با گذشته نداشته، اما عده ای توانسته‌اند تا اندازه‌ای، بار گناه خود را سبک‌تر کنند و دل با زلال توبه و استغفار بشویند، اما در عین حال، موفق‌ترین بندگان خداوند، کسانی هستند که از بهترین ماه سال و بهترین شب‌های آن که شب‌های قدر است، برای خود به اندازه یک سال توشه برگرفته‌اند تا در سالی که از عید سعید فطر آغاز می‌شود، به گونه دیگر عمل کنند، اما آن کدام ارمغان و توشه‌ای است که می‌تواند پاسخ نیازهای یک سال انسان را تأمین کند؟!

به نظر می‌رسد برترین ارمغان ممکن از یک ماه بندگی، معرفت و بینش عمیقی است که همچون چراغی در دست، می‌تواند تا مدتها انسان را رهنمون شود، راه درست و نادرست را به او بنمایاند و از مسیر نادرست بازش دارد.

از همین روست که در ادبیات دینی ما، مذاکره علمی، افضل اعمال شب‌های قدر دانسته‌ شده است و قطعا این مذاکره علمی، ناظر به راه و روشی است که مسیر اعمال انسان را معین می‌کند و سرنوشت او را رقم می‌زند.

البته این آگاهی و معرفت، داشتن برخی معلومات و محفوظات نیست، بلکه شناختی عمیق از جایگاه انسان و خالق اوست که با عیار عمل؛ یعنی یک ماه روزه‌داری و شب‌زنده‌داری و دوری از گناه، قوت یافته است و از این رو، می‌تواند سرنوشت مطلوبی برای انسان رقم زند.

اما حکایت جامعه متشکل از انسان‌ها نیز جدای از فرد فرد آنان نیست، بلکه سرنوشت جامعه نیز چون همه انسان‌ها با آگاهی و معرفت و بینش عمیق اعضای آن گره خورده و همواره حرکت‌های نجات‌بخش بشری و در رأس آنها، قیام‌های انبیای الهی، مبتنی بر آگاهی و آگاهی‌بخشی بوده است.

امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز صرفا با تکیه بر همین امکان مهم، مردم ایران را به حرکت واداشت و تحولی عظیم را در ابعاد گوناگون جامعه ایران بنا نهاد که شعاع‌های آن، همچنان در نقاط مختلف جهان حرکت‌آفرین است.

امام خمینی با اقتدا به امامان شیعه(ع)، هرگونه حرکت اجتماعی را نیازمند آگاهی‌بخشی به مردم و سپس انجام هر حرکتی توسط مردم می‌دانستند و قطعا بقا و بالندگی میراث گرانقدر امام خمینی(ره)، بسته به امتداد آگاهی و هشیاری مردم ایران اسلامی است.

اما در این میان، آنچه در کوران حوادث و بزنگاه‌های دوران در میان تهدیدات داخلی و خارجی می‌تواند عنصر آگاهی‌بخشی مردم را محقق نماید، جریان شفاف و آزاد اطلاعات است. این جریان البته در صورتی می‌تواند در راستای هدف والای خمینی کبیر(ره) عمل کند که ملزومات این حرکت؛ یعنی صداقت، شجاعت و پایبندی به اصول انقلاب اسلامی را همواره مد نظر قرار دهد.

لذا بر آن شدیم تا همزمان با عید سعید فطر، با تو کل بر خداوند متعال و امید به همراهی شما مردم عزیز حرکتی را در این راستا سامان داده و با استفاده از سایت خبری تحلیلی «تابناک» یکی از مجموعه‌هایی باشیم که بخشی از رسالت اطلاع رسانی را در نظام اسلامیمان عهده‌دار شویم. ثمره اصلی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی است که امام (ره) فرمودند حفظ آن، از اوجب واجبات است. مردم ایران در همه مراحل این واجب را ترک نکرده و با نثار جان و مال خود در سخت‌ترین شرایط، در حفظ آن کوشیده‌اند.
بدیهی است شناخت و اطلاع صحیح از تهدیدات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و مطلع شدن به موقع و سریع از آنها لازمه پیشگیری و بازدارندگی، دفاع موثر و مناسب است؛ یعنی در هر مقطع از زمان آگاهی به موقع مردم از آسیب‌ها، تهدیدات و خطرات و توطئه‌های موجود علیه انقلاب و نظام، اساسی‌ترین عامل در حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است، ما به عنوان یک رسانه این امر را اصلی‌ترین وظیفه خود دانسته و بر خود فرض می‌دانیم که در انجام این وظیفه از هیچ تلاشی حتی اگر با خطراتی همراه باشد، کوتاهی نکنیم. ما وظیفه اطلاع‌رسانی با رعایت حفظ منافع ملی و به دور از منافع و تعصبات گروهی و شخصی را در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی ادامه راه شهیدانی می‌دانیم که در دوران دفاع مقدس با پذیرش همه نوع خطر و در اوج ایثار و فداکاری، از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند و در این راه جان عزیز خود را فدا نموده‌اند.
از طرفی واضح است که این تهدیدات و خطرات برای نظام فقط از ناحیه دشمن خارجی نیست که بارها امام (ره) و رهبری معظم انقلاب، انحراف و فساد و تبعیض که منشاء داخلی دارد را حتی خطرناکتر از تهدید خارجی برای کشور دانسته‌اند. لذا رسانه «تابناک» به سهم خود در شناساندن این مواضع انحرافی و مفسدین و عوامل بی عدالتی خود را موظف دانسته و به آن اهتمام خواهد ورزید. باشد تا انشاءالله راه امام و شهیدانمان تحت رهبری رهبر عزیزمان استمرار یابد.